خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان:

رزمایش امدادی طرح نوروز ۹۳ در زاهدان برگزار می شود

کد خبر : ۱۴۶۹۴۳

رزمایش طرح نوروز ۹۳ با هدف برنامه ریزی برای همپوشانی فعالیت های ارگان های امدادی در زاهدان برگزار می شود

ایلنا: فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان از برپایی رزمایش امدادی طرح نوروز۹۳ در زاهدان همزمان با سراسر کشور خبرداد.

به گزارش " ایلنا " فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: این رزمایش با حضور همه دستگاه های امدادی نظیر هلال احمر، اورژانس، پلیس، آتش نشانی و… در ۲۵ اسفند برگزار می شود.

" ایوب شرافتی " در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در طرح ویژه نوروزی امسال قرار گاه ترافیکی نیز در مسیرهای پر حادثه تشکیل می شود.

وی شمار نقاط حادثه خیز راه های مواصلاتی شمال استان را ۶۲ نقطعه اعلام کرد و گفت که باید این نقاط بحرانی ایمن شده یا حداقل با نصب تابلوهای هشدار دهنده درباره آنها به رانندگان اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فعالیت های عمرانی در محورهای مواصلاتی استان ضرایب ایمنی جاده ها را در ایام نوروز کاهش می دهد، افزود: جهت ایمنی مسافران نوروزی، فعالیت‌های عمرانی استان در موزه راه باید در این ایام متوقف شود.

" شرافتی " در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماده ۱۸ بیمه شخص ثالثو ضرورت حضور فعال بیمه ها در ایام نوروز برای خدمات دهی مناسب به حادثه دیدگان احتمالی جاده های استان، گفت: به دلیل ضرورت موضوع شرکتهای بیمه در این ایام باید در ساعات غیر کاری نیز فعال باشند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تمامی هماهنگی ها برای ورود به طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین سال بعد با دستگاه های امدادی نظیر راهداری، اورژانس، پلیس، آتش نشانی و هلال احمر به عمل آمده است.

علیرضا مجرد ادامه داد: مهمترین هدف کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان ایجاد شرایط ایمن برای سفری خوش به سیستان و بلوچستان است. در ایام نوروز ساعات کار پایانه های مسافربری افزایش یافته و خدمات دهی بیشتری به مردم استان ارائه می شود.

وی همچنین گفت: علی رغم افزایش ۱۲ درصدی تصادفات در تعطیلات سال گذشته، سیستان و بلوچستان با ۳۸ درصد کاهش تلفات جاده ای رتبه شش کاهش این میزان را در کشور بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز