خبرگزاری کار ایران

طلوع فکور خبر داد:

سرمایه‌‌‌گذاری هزار میلیاردی در معادن بردسکن

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۹۹

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در معادن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن با بیان اینکه در این شهرستان 33 معدن دارای پروانه بهره برداری در حال فعالیت هستند گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در این معادن هزار میلیارد تومان است که 85 درصد این سرمایه توسط بخش خصوصی تامین شده است.

شهرام طلوع فکور از اخذ مجوز پروانه بهره برداری 16 معدن دیگر در این شهرستان خبرداد و گفت:  مهم ترین معادن فعال در بردسکن مس، طلا، آهن و گچ است که زمینه اشتغال بیش از هزار و 200 نفر دراین معادن  فراهم شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع 6 معدن طلا در استان خراسان رضوی 2 معدن طلا آن در شهرستان بردسکن است که معادن طلای سه بندون و دامن قر با پیشرفت بیش از 90 درصد بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و شهرستان بردسکن ازاین لحاظ قطب معادن مس و طلا در استان  است.

وی همچنین تعداد واحدهای  صنعتی و تولیدی این شهرستان را 500 واحد اعلام کرد و گفت:  از این تعداد 42 واحد آن صنعتی دارای پروانه است که در مجموع در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان  بردسکن نیز زمینه اشتغال  بیش از هزار نفر  فراهم شده است.

وی از راه اندازی کارخانه فرآوری آهن در شهرک صنعتی بردسکن خبرداد و گفت: در حال حاضر این کارخانه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در ظرف مدت 6 ماهه اول سال 98  افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد. 

طلوع فکور به راه اندازی  کارخانه کنسانتره آهن در معدن سنگ آهن دلکن اشاره کرد و گفت:  این کارخانه در مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع و با زیربنای 500 متر مربع احداث شده و سرمایه‌گذار برای راه اندازی این کارخانه 230 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده که ظرفیت این کارخانه کارخانه  60 هزار تن در سال است و اشتغال‌زایی آن را  80 نفر را در پی دارد. محصول تولید شده دراین کارخانه  به کارخانه‌های گندوله سازی و فولاد ارسال می‌شود.

وی مهمترین مشکلات فراروی معادن منطقه را بحث تامین برق، کمبود نقدینگی و راه دسترسی اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های  سرپرست فرمانداری مشکلات معدن‌کاران در قالب 30 جلسه کارگروه رفع موانع تولید و حضور میدانی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و دراین رابطه اقدامات لازم  صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز