خبرگزاری کار ایران

توسط بازرسان شبکه بهداشت آبیک صورت گرفت؛

کشف و ضبط 600 کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۹۱۸

بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اجرای طرح ضربت کنترل موادغذایی، موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در قالب طرح ضربتی یک روزه از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید کردند.

در جریان این بازدید، بازرسان موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم مواد غذایی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی شدند.

رضا اسدی کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: برای اجرای طرح ضربت کنترل مواد غذایی شهر آبیک، چهار اکیپ سه تا چهار نفره از بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در چهار منطقه شهر آبیک اعزام شدند.

وی افزود: بازرسان شبکه بهداشت در جریان اجرای طرح ضربت کنترل مواد غذایی شهر آبیک، موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم موادغذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات شدند.

این مسئول ادامه داد: موادغذایی کشف شده شامل انواع نوشیدنی‌ها، لبنیات، کمپوت، کنسرو، چیپس و پفک و دیگرمواد غذایی می‌شود.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک اضافه کرد: طرح ضربت کنترل مواد غذایی به صورت هدفمند و در فروشگاه‌های بزرگ که احتمال می‌دادیم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد وجود داشته باشد، اجرا شد.

اسدی خاطرنشان کرد: به مردم شهرستان آبیک توصیه می‌شود از خرید موادغذایی که بسته‌بندی سالم ندارد و فاقد مشخصات، تاریخ تولید و انقضا و همچنین پروانه ساخت است، خودداری کنند.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد می‌توانند موضوع را به متصدی مغازه یا فروشگاه اطلاع دهند و یا برای رسیدگی با سامانه شکایتی 190 تماس بگیرند.

این کارشناس مسئول افزود: مردم شهرستان آبیک در صورت قطع سامانه 190، می‌توانند شکایات خود را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با شماره تلفن 32892558 مطرح و اعلام کنند.

اسدی ادامه داد: مردم باید بدانند که درجه یخچال‌های عادی باید  زیر 4 درجه باشد و فریزر هم باید منفی 18 درجه باشد تا مواد غذایی فاسد نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز