خبرگزاری کار ایران

کشف 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در بانه

رئیس مرکز بهداشت بانه از کشف و ضبط 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شالباف با اعلام این خبر افزود: شامگاه گذشته در راستای برنامه‌ها و وظایف اداری و به منظور کنترل هر چه بیشتر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان بانه بازدیدی از این مراکز به صورت سرزده انجام گرفت.

وی گفت: در این بازرسی که با مشارکت ۶ نفر از بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بانه از این مراکز صورت گرفت؛ حدود ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته با ارزش ریالی بیش از ۲۰میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئیس مرکز بهداشت بانه انواع آبمیوه و فراورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف را ازجمله مواد غذایی فاسد که طی بازرسی شامگاه گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهر کشف و ضبط شد؛ عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۰ اخطاریه در محل برای صنوف متخلف صادر و همچنین مقرر شد در مدت یک هفته نسبت به رفع نواقص صنوف خود اقدام کنند.

وی همچنین از بازرسی چند رستوران و غذا خوری در سطح شهر بانه طی شامگاه گذشته نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رستوران‌ها و غذا خوری‌ها جزو ماکز حساس به شمار می‌روند و از طرفی دیگر تعطیلی‌های مکرردر هفته جاری موجب ورود خیل خیل انبوهی از مسافران به شهرستان بانه شده بود؛ حساسیت ما را برای بازدید رستوران‌ها و غذاخوری‌های سطح شهر چندین برابر کرد به طوری که در این بازدید‌ها نیز مقدار قابل توجهی فراورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف هم کشف و ضبط شد.

شالباف خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان بانه به دلیل حساسیت عرضه موادغذایی، تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای سطح بهداشت شهروندان به صورت مستمر و در ساعات مختلف شبانه‌روز مراکز عرضه کننده را رصد می‌کند.

وی همچنین گفت: سامانه تلفنی ۰۹۱رای شکایات و اعلام مشکلات بهداشت شهروندان به صورت شبانه‌روزی پاسخگو است.

کد خبر : ۴۳۳۶۴۰