خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد عمادی درباره برگزاری امتحانات نهایی در اردیبهشت‌ماه

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۲۵

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص فاصله زمانی کنکور و امتحانات نهایی گفت: فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث می‌شود استرس به دانش‌آموزان وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که در اردوگاه باهنر برگزار شد در خصوص سوابق تحصیلی عنوان کرد: در حال حاضر سابقه تحصیلی صرفا منحصر به  پایه دوازدهم شده است و دیگر در پایه‌های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی لحاظ نمی‌شود.پیشتر در نظام آموزشی سابقه تحصیلی به پایه سوم متوسطه معطوف بود و فقط ۴ درس پیش‌دانشگاهی تأثیر ۵ درصدی داشتند. به عبارت دیگر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و ۵ درصد در پیش دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: قبلا یکسال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده و قابل استناد بود که آن را سریعا به سازمان سنجش آموزش کشور می‌فرستادیم اما در نظام جدید فرصتی برای این کار نداریم.در حال حاضر دانش‌آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خرداد ماه امتحان نهایی دارند و بلافاصله باید سابقه تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش گفت: نکته دیگر این است که فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث می‌شود استرس به دانش‌آموزان وارد شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم زمان امتحان نهایی عقب‌ بیاندازیم یعنی به جای اینکه امتحانات از اول خرداد ماه شروع شود به میانه اردیبهشت‌ماه منتقل شود این نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد که این پیشنهاد را به وزیر آموزش و پرورش ارائه کردیم، او نیز آن را به شورای عالی آموزش و پرورش منتقل کرد.

عمادی با بیان اینکه برای امتحانات نهایی امسال اتفاق خاصی نخواهد افتاد گفت: برخی از دانش‌آموزان درباره درس‌های پایه دوازدهم و سنگینی آن  گلایه داشته اند ولی  امسال ۳۵ ساعت زمان مصوب برای  پایه دوازدهم در نظر گرفته شده است.

همچنین فاطمه مهاجرانی رییس سازمان پرورش استعدادهای درخشان در خصوص نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی،فیزیک،شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم  واختر فیزیک و جغرافیا گفت: نتایج این المپیادها تا چند روز آینده اعلام  خواهد شد. ضمن اینکه حدود ۸۵ هزار شرکت ‌کننده در رشته جدیدالورود جغرافیا داشته ایم.

‌وی ادامه داد: طبق بررسی کمیته علمی  حدود ١٠ درصد دانش آموزان به مرحله دوم المپیادها راه پیدا می‌کنند. همچنین ما برای سال٩٨ به دنبال گسترش المپیادها هستیم و رشته های دیگری به المپیادها اضافه شده است که در حوزه علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و می توان به المپیاد حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم و معارف قرآنی ویژه کشورهای اسلامی و علوم زمین اشاره کرد.

مهاجرانی اشاره کرد: در حال حاضر به شدت فرایند جهانی کردن المپیادهای ادبی دنبال می شود  و امیدواریم تابستان امسال (۹۷،۹۸) اولین المپیاد جهانی ادبیات را برگزار می کنیم. هدف ما از برگزاری المپیادها گسترش دانش، ایحاد تعمیق دانش و ایجاد شور در دانش آموزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز