خبرگزاری کار ایران

توسعه و تقویت حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی در دستور کار ناجا

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۸۹

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره ومددکاری اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه توسعه و تقویت حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی در دستور کار ناجا است، گفت: نقش و کارکرد خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در حل وفصل مسائل اجتماعی بی بدیل است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، هجدهمین همایش ملی انجمن مشاوره ایران با عنوان "مشاوره حوزه سلامت" که در دانشگاه روانشناسی دانشکده تهران با محوریت انجمن مشاوره ایران و مشارکت اداره کل مشاوره و مددکاری اجتماعی معاونت اجتماعی ناجا و تعدادی از دانشگاه ها و  مراکز آموزشی وانجمن های علمی برگزار شد.

سرهنگ "حمیدی فر" در این همایش با تشریح دو لغت سلامت و امنیت، اظهارداشت: نقش و کارکرد خدمات روانشناسی مشاوره ومددکاری اجتماعی در حل وفصل مسائل اجتماعی بی بدیل است. وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره به مراجعان در کلانتری ها و مراکز مشاوره ناجا از طریق مداخله حرفه ای مشاوران باعث پیشگیری اجتماعی در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالثیه از مسائل و آسیب های اجتماعی می شود و شعار پیشگیری بهتر از درمان است را تحقق می بخشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در نیروی انتظامی، طرح مشاوره فعال را داریم که روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی در جمع گروه های هدف، مدارس، مساجد و محلات حضور یافته و از طریق ارائه سخنرانی آموزشی مبتنی بر نیاز سنجی های انجام شده به آگاهی بخشی عمومی پرداخته و در واقع پیشگیری سطح اول، تحقق می یابد.معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره ومددکاری اجتماعی ناجا ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای به صورت فردی وگروهی در مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها و درمان اختلالات وحل وفصل پرونده های واصله با موضوعات اختلاف زوجین، اختلالات خانوادگی، اعتیاد، طلاق و.....پیشگیری ثانویه و پیگیری توانمندی و سلامت مستمر مراجعان پیشگیری ثالثیه را پوشش  می دهد.

سرهنگ حمیدی فر تصریح کرد: ناجا با اتخاذ رویکردجامعه محوری بنیادی معتقد است که مسائل و پدیده های اجتماعی بایستی توسط راهبردها و راهکارهای اجتماعی و به صورت علمی بررسی، پویش، پایش و علت یابی شده و پس از شناخت علل ایجاد به حل و فصل آنها از طریق مداخلات حرفه ای پرداخت و این پروسه و فرآیند امروزه در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا به عنوان یکی از گسترده ترین شبکه های حرف یاوران ساری وجاری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: اداره کل مشاوره و مددکاری اجتماعی امروزه در برون ودرون سازمان عظیم ناجا دارای وجهه علمی و حرفه ای برجسته ای است به گونه ای که اساتید، نخبگان ،دانشجویان، انجمن های علمی روانشناسی ، مشاوره و مددکاری اجتماعی به فعالیت، علمی و حرفه ای بودن این حوزه اذعان داشته و فرماندهان و روسا از پیرامون تا مرکز و به ویژه هیئت رئیسه ناجا برکارآمدی و موثر بودن مشاوره و مددکاری ناجا در پیشگیری از آسیب ها وجرایم تاکید دارند.

وی ادامه داد: مراجعه سالانه 400 هزار پرونده و مصالحه حدود 70% درصد از این پرونده ها و خارج شدن آنها از چرخه قضائی و انتظامی باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی،مالی، پشتیبانی و...شده و در واقع ارائه این خدمات با بهره مندی از نیروهای متخصص اندک مزایای فراوانی را به همراه دارد.

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره ومددکاری اجتماعی ناجا بیان کرد: ارائه خدمات یاورانه روانشناس، مشاوره و مددکاری تحقق و فراگیرشدن دو نعمت الهی برای مردم کمک کرده و آنگاه که افراد از این خدمات استفاده می کنند به سلامت و امنیت دست یافته و افراد برخوردار از این امر به محقق شدن این شعار که "جامعه سالم درگرو افراد سالم است" کمک می نماید.

سرهنگ حمیدی فر در خاتمه گفت: توسعه و تقویت حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی در دستور کار ناجا بوده که این امر مورد توجه ویژه هیئت رئیسه ناجا به ویژه فرمانده محترم ناجا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز