خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه معاونت علمی ریاست جمهوری و شستا امضا شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۵۹

تفاهم‌نامه‌ای با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج و فرهنگ سازی علم و نوآوری به امضای «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و «محمد رضوانی فر» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رسید.

به گزارش ایلنا، محمد رضوانی‌فر روز شنبه در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری های فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به ضرورت و پتانسیل هایی که در شستا وجود دارد گفت: شستا آمادگی دارد فرصت های بزرگی را برای تعامل با شرکت های دانش بنیان و تبدیل کسب و کارهای فناورانه در مسیر تجاری سازی، فراهم نماید

مدیرعامل شستا، افزود: در حوزه لوازم خانگی، دارویی، ICT، نفت، گاز و پتروشیمی فرصت هایی وجود دارد که با تشکیل کمیته تعیین شده در تفاهم نامه و سرعت بخشیدن به فعالیت های آن، می توانیم اهداف مورد نظر در تفاهم نامه را نهایی کنیم.

وی از تشکیل اولین نشست کمیته در همین هفته خبر داد و تصریح کرد: شخصا اقدامات و فعالیت های این کمیته را راهبری خواهم کرد.

در این نشست، سورنا ستاری، با اشاره به ظرفیت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: شستا، بازار فوق العاده ای برای شرکت های دانش بنیان است و از سوی دیگر، با امضای این تفاهم نامه، یک نوآوری را می پذیرد و ما همیشه به دنبال این هستیم که چطور نوآوری را به شرکتهای بزرگ تزریق کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه هایی مانند دارو، برای تولید ۱۰۰ قلم دارو و مواد اولیه تا پایان سال قرار داد منعقد می شود که قاعدتا شستا در خصوص تولید بخشی از آن سهیم بوده است.

ستاری با اشاره به فعالیت شرکت رایتل که زیرمجموعه این شرکت سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: باید این اپراتور را تشویق کنیم که به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان بیاید و با توجه به اینکه رایتل مانند بقیه اپراتورها در بخش تولید محتوا فعال نبوده است باید در این زمینه فعالیت و سرمایه گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی، ضعف داریم و باید تسهیل گری، بسترسازی و شناسایی فضای مطلوب و استارتاپی در این حوزه فعال شود.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج و فرهنگ سازی علم و نوآوری به امضای «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و «محمد رضوانی فر» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز