خبرگزاری کار ایران

28 کشور دنیا از روستای باغو بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۸۵

روستای باغو از روستاهای قدیمی جزیره کیش است که به دور از بخش‌های مدرن امروزی، تنها روستای به جامانده از دوران کهن جزیره به شمار می‌رود. در حال حاضر این روستا توانسته است از 28 کشور دنیا بازدید کننده جذب کند.

خلدون یکی از ساکنین روستای باغو است، وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تا کنون از 28 کشور دنیا برای بازدید به روستای تاریخی باغو آمده‌اند، گفت: از سال 93 فعالیت بوم‌‎گردی در روستای تاریخی باغو آغاز شده که انواع غذاها، شیرینی‌ها، لباس‌ها و نان‌های محلی به گردشگران معرفی و آداب و رسوم محلی برای گردشگران به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های توریستی این روستا گفت: از آثار باستانی این روستا می‌توان به قبرستان قدیمی با قدمت 1200 سال و مسجدی با قدمت 459 سال اشاره کرد. این مسجد با معماری سنتی و بومی ساخته شده و تمامی کارهای مسجد بر عهده مردم است و هیچ سازمان و یا نهادی در اداره آن نقش ندارند.

خلدون ادامه داد: این روستا دارای 13 خانه است که تنها 5 خانوار در آن زندگی می‌کنند و درختان کهنسال گوناگونی همچون: تمرهندی، درخت لوز و... در آن وجود دارد.

وی خشکسالی‌های چند دهه گذشته را عامل اصلی توقف فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در این روستا دانست و افزود: عمده فعالیت کیشوندان در 45 سال پیش، کشاورزی، صیادی و دامداری بود. در آن زمان محصولاتی مانند: تنباکو، پیاز، خرما، خربزه، هندوانه، صیفی جات و... به کشورهای عربی صادر می‌شد. اما در حال حاضر خشک‌سالی، کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی این روستا را نبود آب لوله‌کشی عنوان کرد و افزود: این روستا هنوز آب لوله کشی ندارد؛ برای حل این مشکل نامه‌نگاری‌های بسیار به سازمان منطقه آزاد کیش و سرزمین اصلی انجام شده است؛ اما مسئولان تنها قول مساعد داده‌اند.

خلدون تصریح کرد: در صورت وجود آب می‌توان اقامتگاهی در این روستا تاسیس و با محصولات سنتی از مسافران پذیرایی کرد. اما در حال حاضر این روستا فاقد نمازخانه کوچک و یا سرویس بهداشتی استاندارد است. اگر سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از این روستا حمایت کنند و زیرساختی‌هایی مانند لوله کشی آب و سنگ فرش کردن معابر را به سرانجام برسانند، می‌توان فعالیت بوم‌گردی را افزایش داد.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به روستای‌ها مستعد بوم‌گردی تصریح کرد: نباید جزیره کیش را تنها با جنگ‌ها و یاهتل‌های مدرن شناخت. وظیفه سازمان گردشگری و سازمان منطقه آزاد کیش این است که به این مناطق توجه بیشتری کند تا گردشگران بیشتری به کیش مسافرت کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز