خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت بناهای بزی خالصی و میل نادر در شهرستان نیمروز

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۱۸

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز از آغاز مرمت بناهای بزی خالصی و میل نادر در شهرستان نیمروز خبر داد.

به گزارش ایلنا صادق میرحسینی اظهار کرد: مرمت بنای بزی خالصی شهرستان نیمروز از امروز توسط پیمانکار آغاز شد. 

وی گفت: این اثر تاریخی که در روستای بزی بخش مرکزی شهرستان نیمروز قرار گرفته در دوره پهلوی توسط فردی به نام حاجی بزی خالصی مالک بنا ساخته شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز افزود: در این اثر با توجه به فرسودگی بخشهای مختلف ساختمان، مرمت قسمت تحتانی بنا و سایر قسمتهای مورد نظر آغاز شده تا از تخریب این اثر مهم جلوگیری کرده و مورد احیا و حفاظت قرار گیرد.

میرحسینی یادآور شد: این بنا با اعتبار 200 میلیون ریال از محل آثار مشارکتی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز مرمت می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل مرمت این اثر می توان از آن به عنوان اقامتگاه بوم گردی و استفاده گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفت. 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز یادآور شد: این اثر تاریخی و مشارکتی که از ارزشمندترین آثار دوره پهلوی به جای مانده است با معماری منحصر بفرد در دل روستای بزی خالصی قرار گرفته و شکوه خاصی به این روستا بخشیده است.

این مسئول در ادامه از مرمت میل نادر خبر داد و گفت: مرمت این اثر از روز گذشته با اعتباری بالغ بر 160 میلیون ریال توسط پیمانکار آغاز شده است. 

میرحسینی خاطرنشان کرد: در این فصل از مرمت خاک برداری، خشت چینی و کاهگل بنا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز