خبرگزاری کار ایران

از ابراز انزجار به نفرت نژادی در محیط کار تا برابری دستمزد/ هشت مارس امسال چگونه گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۶۹

هشت مارس امسال هم مانند سال‌های گذشته پر از طرح مطالباتِ «برابری خوهانه» بود؛ از پرداخت مزد برابر به زنان و مردان تا منع برخوردهای نژادپرستانه به زنان در محیط‌های کار.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، هشت مارس امسال هم مانند سال‌های گذشته پر از طرح مطالباتِ «برابری خوهانه» بود؛ از پرداخت مزد برابر به زنان و مردان تا منع برخوردهای نژادپرستانه با زنان در محیط‌های کار.

زنان در سراسر جهان به خیابان‌ها آمدند تا بگویند که باید همسان با مردان در محیط‌های کار حضور داشته باشند و همان دستمزدی که مردان می‌گیرند را بگیرند.

در بلژیک زنان به خیابان‌های بروکسل، پایتخت آمدند تا از شکاف ۲۱ درصدی دستمزدهایشان با مردان گلایه کنند. زنان کارگر هم به دعوت اتحادیه‌های کارگری بلژیک به خیابان‌ها آمدند.

زنان کارگر بلژیک می‌گویند که دلیل اختلافِ دستمزدهایشان با مردان اشتغال پاره وقت است. یکی دیگر از دلایل این نابرابری به عقیده آنها تعریف مشاغل زنانه است.

در واقع زنان توسط جوامع مردسالار به سمت مشاغل زنانه هدایت می‌شوند؛ مشاغلی مانند کارهای خانگی، خیاطی و در کل خدمات.

مشخص نیست که سال ۲۰۱۹ چه تحولاتی در حوزه برابری زنان و مردان در محیط‌های کار ایجاد می‌شود اما همین حالا هم زنانِ مسلمان محجبه می‌گویند در محیط‌های کار تحتِ «نفرتِ نژادی» قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز