خبرگزاری کار ایران

تهاتر ۵۰۰ میلیارد تومان از املاک شهرداری برای اتمام ۲۷ پروژه عمرانی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۳۹

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال تصمیم گرفته شد؛ ۵۰۰ میلیارد تومان از املاکی که در اختیار شهرداری است و اموال غیرمولد محسوب می‌شود را تهاتر کنیم تا ۲۷ پروژه عمرانی مهم شهر تهران به سرانجام برسد.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده در جلسه علنی نوبت عصر امروز شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: تحقق یا عدم تحقق چه ارتباطی با تهاتر بخشی از املاک در اختیار شهرداری با پیمانکاران جهت پیشبرد پروژه های نیمه تمام دارد؟ این یعنی تبدیل دارایی غیرمولد به دارایی مولد شهری که کالای عمومی محسوب می‌شود. تحقق یا عدم تحقق زمانی قابل طرح است که می‌خواهند عوارض یا درآمدی را کسب کنند. به طور مثال گفته می‌شود که می‌خواهند عوارض ساختمانی دریافت کنند که اگر پروانه کم صادر شود، این درآمد محقق نمی‌شود.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما امسال تصمیم گرفتیم که به طور مثال ۵۰۰ میلیارد تومان از املاکی که در اختیار شهرداری است و اموال غیرمولد محسوب می‌شود را تهاتر کنیم تا ۲۷ پروژه عمرانی مهم شهر تهران به سرانجام برسد. حدود پنج سال از پروژه احداث زیرگذر گیشا می‌گذرد، اما چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است؟ مردم چند سال دیگر بایر خاک و مشکلات ترافیکی آن را تحمل کنند. همچنین پروژه استاد معین و بروجردی و دولت آباد و غیره.

وی با اشاره به برخی از این پروژه‌های مهم عمرانی افزود: اتمام این پروژه‌ها برای شهر تهران واجب است و همه همکاران این مساله را قبول دارند. به عنوان مثال  اگر بخشی از همین املاکی را که برای بهره‌برداری از محل تبصره ۶ ماده ۵۵ به اشخاص حقیقی یا حقوقی داده شده را تهاتر کنیم، می‌توانیم این پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز