خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

قیمت زمین در بافت‌ فرسوده از دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها ارزان‌تر است

کد خبر : ۱۵۳۶۱۴

چنانچه زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، لذا اگر امروز هزینه کنیم تا کیفیت زندگی انسان‌های زنده را ارتقاء بخشیم بهتر از این است که در هنگام وقوع زلزله با صحنه‌های دلخراش و خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه شویم.

ایلنا: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: قیمت زمین در بافت‌های فرسوده از قیمت زمین در دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها ارزان‌تر است و رسیدگی به این بافت نیازمند عزم ملی است.

به گزارش ایلنا، " عباداله فتح اللهی " با بیان اینکه مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده یک موضوع ملی است، خاطرنشان کرد: شهرداری، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ذی نفعان در نوسازی بافت‌های فرسوده مسئولیت دارند اما علیرغم تمامی زحماتی که کشیده شده و اقداماتی که اکنون در این زمینه صورت گرفته است هنوز تا رسیدن به سرمنزل مقصود فاصله معنی دار و قابل توجهی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده از نگاه عدالت اجتماعی نیز مستحق‌ترین قشر لازم الحمایت هستند که ضروری است نمایندگان مجلس در قانون گذاری و مسئولان دولت در مقوله مسکن و اشتغال به این اقشار توجه ویژه داشته باشند.

فتح اللهی با بیان اینکه قیمت زمین در بافت‌های فرسوده از قیمت زمین در دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها ارزان‌تر است، یادآور شد: شهردار محترم تهران و اعضاء شورای اسلامی شهر تهران از چندین سال قبل تمهیدات و تسهیلاتی به منظور نوسازی این بافت‌ها فراهم کردند و همین امر سبب جهشی مثبت در رونق ساخت و ساز‌ها در محلات و مناطق جنوبی شهر شده است.

به گفته وی مساحت بافت‌های فرسوده در شهر تهران طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری حدود ۳۲۰۰ هکتار است که علاوه بر دارا بودن سه فاکتور ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری در ابعاد کالبدی، انسان‌های شریفی در این بافت‌ها سکونت دارند که نیازمند مشورت، راهنمایی و توانمند سازی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی خود هستند.

فتح اللهی تصریح کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در همین راستا اقدام به راه اندازی دفا‌تر خدمات نوسازی در سطح محلات کرده است و این دفا‌تر با رسالت ارتقاء بینش و دانش شهروندان نسبت به قوانین و مقررات و تسهیلات نوسازی مشغول به ارائه خدمات می‌باشند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، گفت: چنانچه زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، لذا اگر امروز هزینه کنیم تا کیفیت زندگی انسان‌های زنده را ارتقاء بخشیم بهتر از این است که در هنگام وقوع زلزله با صحنه‌های دلخراش و خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه شویم.

فتح اللهی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در زمینه نوسازی تجربه‌های خوبی دارد و اقدامات مثبت علمی، فنی و اجرایی در این دورهٔ مدیریت شهری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ما نیز موظف هستیم در این مقطع با رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری تفکر جهادی با بسیج منابع و امکانات، نهضت نوسازی را در سال ۹۳ با قدرت بیشتری دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد: خوشبختانه امروز دولت و مجلس و شهرداری در مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده به وحدت نظر عملی رسیده‌اند، اعضاء شورای اسلامی شهر تهران این مقوله را با دلسوزی خاصی دنبال می‌کنند و مجمع نمایندگان تهران نیز پیگیر این مهم هستند.

فتح اللهی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تدابیر و کار‌شناسی معاونت‌های مختلف در سازمان نوسازی شهر تهران بتوان برنامهٔ جامعی را برای سال ۹۳ تدوین کرد تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌های ساکنان بافت‌های فرسوده در این حوزه کاهش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز