خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

موافق تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نیستم/ برای حفاظت از طبیعت ایستاده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۶۵

استاندار البرز گفت: طبیعت سبز و با طراوت و حفاظت از منابع ملی حق مردم البرز است؛ بنابر این تمام قد برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند ایستاده ایم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در دیدار با پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سازمان جهاد کشاورزی البرز به مناسبت هفته منابع طبیعی که امروز در حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه این ایام مبارک و مهم از 15 تا 22 اسفند ماه است، افزود: فعالان این عرصه با عشق پایدار به طبیعت و محیط زیست به وظایف خود عمل می کنند و شغلی حساس دارند.

وی با بیان اینکه نقش انسان در محیط و طبیعت بسیار پررنگ و تاثیرگذار شده است، ادامه داد: بشر برای طبیعت مشکلاتی ایجاد کرده و از سوی دیگر فعالان حفاظت از محیط زیست با جدیت بالایی درصدد جبران کاستی ها و آسیب ها هستند.

شهبازی گفت: البرز 5 هزار و 200 کیلومتر مساحت دارد که این محدودیت اراضی رسالت سنگینی را بر دوش مسئولان دارد.

وی با اشاره به اینکه موافق تغییرکاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نیستم، افزود: با توجه به گزارش های ارائه شده، جهادکشاورزی از اراضی محدودی که در حوزه خود را دارد بخوبی بهره برداری و حفاظت می کند.

استاندار البرز با بیان اینکه 445 هزار کیلومتر مربع از مساحت البرز در اختیار منابع طبیعی است، اضافه کرد: طرح های خوبی در حوزه بیابان زدایی بویژه در جنوب استان در دستور کار است و امید است سال آینده در نظام بودجه استان بتوانیم منابع لازم را برای این امر اختصاص دهیم.

وی گفت: البرز استانی پرجمعیت و متراکم با فعالیتی چشمگیر در حوزه صنعت است از این رو باید با گسترش فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی در جهت پالایش هوای استان اقدام کرد. 

شهبازی افزود: پرسنل منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان با حضور در این نشست، انگیزه خود را برای حفاظت از منابع طبیعی نشان داده و به دنبال حمایت نماینده عالی دولت در استان هستند از این رو با عشقی که به طبیعت و محیط زیست دارم آمادی خود را برای پشتیبانی از فعالیت های این حوزه اعلام می کنم.

وی عنوان کرد: کارگروه های زیربنایی، تغییر کاربری، تبصره یک ماده یک و ماده 32 را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنم چراکه بر این باور هستم که تغییر کاربری ها نباید غیراصولی صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: با توجه به ارزش اراضی البرز و ارزش افزوده ای که دارد، درخواست های بسیاری برای تغییر کاربری مطرح می شود که تشکیل 20 جلسه کمیسیون ماده 5 ظرف 2 ماه گواهی بر این امر است ولی برای جلوگیری از اتخاذ تدابیر عجولانه در این رابطه دستور لازم را به مسئولان مربوطه داده ام.

وی افزود: طبیعت سبز و با طراوت و حفاظت از منابع ملی حق مردم البرز است بنابراین تمام قد برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند ایستاده ایم.

شهبازی خاطرنشان کرد: همچنان باید نهضت فضای سبز ادامه داشته باشد و در این راستا ضرورت دارد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که علاقمندانه حضور دارند، بهره برداری شود.

وی گفت: کمربند سبز البرز باید با حضور مردم ایجاد شود تا البرزی ها از هوای پاک و محیط زیستی سالم بیش از پیش برخوردار شوند. 

در این نشست کارت همیار افتخاری منابع طبیعی به استاندار البرز اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز