خبرگزاری کار ایران

سلطانی مطرح کرد؛

اولویت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توانمندسازی مناطق روستایی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۱۸

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و مدیر معین اقتصادی تایباد گفت: توانمندسازی روستاهای این شهرستان مرزی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان معین منطقه 8 خراسان رضوی است.

به گزارش ایلنا از تایباد، فرامرز سلطانی به خبرنگار ما گفت: این شهرستان از ظرفیت‌های جغرافیایی و مردمی بالایی برخوردار است و باید از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه و آبادانی منطقه بهره‌برداری کرد.

وی افزود: در برهه کنونی دشمنان از حربه اقتصادی برای ضربه وارد کردن به کشور استفاده کرده و آسیب‌های اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند در این میان می‌توان با سر لوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه دشمنان را خنثی کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد بیان کرد: برای توسعه چرخه اقتصادی شهرستان باید اقداماتی که بر محور صادرات و ارز است را انجام داد.

وی با اشاره به عملیاتی شدن فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: برای اجرایی شدن صنایع تبدیلی در فاز 2 و تبدیل شهرستان به یک بنگاه بزرگ اشتغالزایی و اقتصادی در شرق کشور همت همگانی نیاز است.

مدیر معین اقتصادی تایباد به وجود 200 حلقه چاه در این منطقه اشاره کرد و افزود: با این توصیف هنوز متاسفانه در زمینه پرورش ماهی ضعیف بوده و از ظرفیت چاه‌های موجود استفاده لازم نشده است.

وی گفت: شهرک صنعتی تایباد مغفول واقع شده و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نظر دارد با حفظ مالکیت توسط خود و با سیاست‌های گمرک و نیز با توجه به اینکه شهرک صنعتی در  محدوده اراضی منطقه واقع شده کمک کند تا از مزیت‌های اقتصادی منطقه ویژه استفاده کرده و فاز جدید صنعتی را آغاز کند.

سلطانی مطرح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون متاسفانه 35 درصد ظرفیت منطقه احصاء شده و باید تلاش شود تا مردم شهرستان از ظرفیت بالای خود در راستای توسعه آن استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز