خبرگزاری کار ایران

رئیسی هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی:

۶۷ درصد داروها ملی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۹۲

رئیسی هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفت: ۶۷ درصد داروهای ما ملی است و مواد موثره آن داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرامرز اختراعی، رییس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در مراسم توانمندی‌های صنعت داروسازی که امروز در هتل المپیک برگزار شد، گفت: تنها کشوری هستیم که در منطقه مواد اولیه دارو تولید می‌کنیم و امروز ۳۰۰ قلم ماده موثره در کشور تولید می‌شود همچنین ۶۷ درصد داروهای ما ملی است و مواد موثره آن داخل کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه گفت: با کمک ۷۰ میلیاردی به شرکت‌ها قادریم ۱۲۰ میلیون دلار صرفه جویی کنیم، این ارقام برای جمعیت ۸۰ میلیونی پایین است، بخش واردات ارز زیادی مصرف می‌کند و باید به هر طریق ممکن این مشکلات حل شود.

او همچنین افزود: امیدواریم شاهد واردات داروی مشابه به داخل کشور نباشیم، زیرا مهم ترین چالش محسوب می شود و به مردم و بیمه‌ها صدمه می زند، بیمه‌ها توان حمایت از پوشش دارویی را ندارند.

وی گفت:  در حوزه صادرات بنابر دلایل فنی و سیاسی مشکلاتی وجود دارد. مواد موثره و جانبی و مواد واسطه محدودیتی برای صادرات ندارد و حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بازار در کشور دارد که باید به آن ورود کرد.

رییس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی اظهار کرد: انتظار است زمانی که داروی جدیدی به بازار وارد می‌شود ارزبری نزولی شود نه صعودی، صنعت دارو و نظام سلامت از حرکات اقتصادی مبرا است،تمام تلاش ما در راستای سلامت مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز