خبرگزاری کار ایران

حق‌لطفی در گفت‌وگو با ایلنا:

افتتاح خط‌آهن قزوین-رشت با حضور رئیس‌جمهور/ قابلیت جابه‌جایی مسافر و بار به‌طور همزمان

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح خط‌آهن قزوین-رشت با حضور رئیس‌جمهور در نیمه‌دوم اسفندماه خبرداد.

مسعود حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: خط آهن قزوین – رشت به طول 165 کیلومتر است که دارای هشت ایستگاه، 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل است.

وی با بیان اینکه 22 میلیون متر مکعب در خط آهن قزوین-رشت خاک‌برداری انجام شده، افزود: 50 درصد مسیر واقع شده در دشت، ۱۰ درصد مسیر واقع شده در تپه و 40 درصد مسیر در مناطق کوهستانی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: سرعت قطارهای باربری 120 کیلومتر بر ساعت است که قابلیت ترانزیت بیش از 6 میلیون تن کالا در سال را دارد و کاهش  ۳۰ درصد از هزینه حمل کالا را به همراه دارد.

حق‌لطفی اضافه کرد: سرعت قطار مسافری 160 کیلومتر بر ساعت است که قابلیت جابه جایی یک میلیون مسافر در سال را دارد و علاوه بر کاهش ۱۶ روزه مسیر، هر 30 دقیقه یک قطار حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خط آهن قزوین-رشت قابلیت جابه‌جایی مسافر و بار به را صورت همزمان دارد که پیشروی مسیر در 2 جهت، یکی به سوی انزلی و دیگری تا آستارا است.

این مسئول بیان کرد: از ایستگاه سیاه‌چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر هم یک خطه طراحی شده است.

ارزش فعلی طرح خط‌آهن قزوین-رشت 6 هزار میلیارد تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: ایستگاه‌های مسیر خط‌آهن قزوین-رشت ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در مسیر، پنج ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر، چهار ایستگاه پیشرفت فیزیکی ۹۸.۶ درصد دارد.

حق‌لطفی با ذکر اینکه ایستگاه رشت  ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده است، تصریح کرد: ترمینال مسافری و ساختمان اصلی تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و محوطه‌سازی ایستگاه رشت به پایان رسیده است.

وی افزود: برای ساخت خط‌آهن قزوین-رشت بیش از هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شده که ارزش فعلی این طرح 6 هزار میلیارد تومان است.

این مسئول ادامه داد: محل عبور خط‌ آهن قزوین-رشت از کوهستان‌های صعب‌العبور و مکان‌‌های دارای جغرافیای خاص است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: این خط ریلی در نیمه دوم اسفندماه سال‌جاری با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و مسافران نوروزی عید امسال می‌توانند از این خط‌ آهن استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز