خبرگزاری کار ایران

سفیر صربستان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

به دنبال آسان کردن سفر صرب‌ها به ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۸۷۲

سفیر جمهوری صربستان با بیان اینکه گردشگران صربستانی هیچ مشکلی در سفر به ایران ندارند، گفت: با وجود اینکه سفر به ترکیه برای گردشگران ما آسان‌تر انجام می‌شود ولی ما می‌خواهیم کارهایی انجام دهیم که سفر به ایران آسان‌تر انجام شود.

دراکان تودوروویچ (سفیر جمهوری صربستان در ایران) درباره تعاملات گردشگری با ایران به خبرنگار ایلنا گفت: در سال گذشته برای سفر ایرانیان به صربستان نیازی به اخذ ویزا نبود ولی در حال حاضر سفر به صربستان نیاز به اخذ ویزا دارد. اما این موضوع قطعا مشکلی برای سفر ایرانیان به صربستان به شمار نمی‌آید و آنها به راحتی می‌توانند ویزای سفر به صربستان را اخذ کنند.

وی افزود: با برخی از دفاتر مسافرتی صحبت‌هایی انجام شده و قرار است آنها گردشگرانی را از ایران به منطقه بالکان بفرستند تا علاوه بر صربستان به کشورهایی همچون بلغارستان و رومانی نیز سفر کنند که در این صورت اتفاق بسیار خوبی به شمار می‌آید. همچنین در طول همین زمستان چندین گروه گردشگری از صربستان به ایران سفر کردند و کوه‌های ایران از جمله کوه‌های دماوند را مورد بازدید قرار دادند. امیدوارم این سفرها ادامه پیدا کند.

تودوروویچ در ادامه بیان کرد: در بخش گردشگری سلامت نیز ما نفرهایی در صربستان داریم و پزشکان ایرانی را می‌شناسم که در تخصص خود خیلی مشهور هستند. به اعتقاد من درباره گردشگری سلامت ایران باید خبرهای بیشتری به صربستان فرستاده شود تا در صربستان درباره چگونه سفر برای گردشگری سلامت به ایران فکر شود.

وی افزود: رئیس سازمان گردشگری سلامت از صربستان برای بررسی این موضوع سال گذشته به ایران سفر کرد و  توافق‌نامه‌ای بین دو کشور امضا کرد. من با ایشان تماس گرفته و می‌گویم که مجددا فرصت جدیدی به این موضوع اختصاص دهد تا ببینیم که در آینده چه کارهای دیگری نیز برای گسترش این موضوع می‌توانیم انجام دهیم.

سفیر جمهوری صربستان درباره مشکلاتی همچون بیمه برای گردشگران صربستانی که برای حوزه سلامت به ایران می‌آیند، نیز توضیح داد: گردشگران صربستانی هیچ مشکلی ندارند چراکه آنها با آژانس‌های مسافرتی طرف قراداد هستند که بر اساس قانون کار می‌کنند. به این ترتیب لازم است که آژانس‌ها هر چیزی که برای سفر گردشگران لازم است را فراهم کنند. یعنی به نوعی همه آژانس‌ها می‌دانند که چه چیزهایی برای گردشگران لازم است و آنها را به سفارت می‌دهند. بر همین اساس صربستانی‌ها هیچ مشکلی برای ویزا، اقامت و سفر به ایران ندارند. در نهایت باید بگویم که ما از سفر به ایران استقبال می‌کنیم.

دراکان تودوروویچ در پاسخ به این پرسش که بین ترکیه و ایران، گردشگران صربستانی کدام کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند، گفت: همان‌طور که می‌دانید ما همچون ایران برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نداریم. به همین دلیل بسیاری از گردشگران صربستان به راحتی می‌توانند به ترکیه سفر کنند و به همین دلیل به این کشور می‌روند.

وی در پایان گفت: البته باید بگویم که با وجود اینکه برای سفر به ایران نیاز به ویزا است ولی این امر، مشکل به شمار نمی‌آید چراکه سفارت ایران در بلگراد ویزای گردشگران صربستانی را به سرعت در اختیارشان قرار می‌دهد. درنهایت باید بگویم با وجود اینکه سفر به ترکیه برای گردشگران ما آسان‌تر انجام می‌شود ولی گردشگران صربستانی سفر به ایران را نیز انتخاب کرده و ما هم می‌خواهیم کاری کنیم که سفر به ایران آسان‌تر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز