خبرگزاری کار ایران

ابوبکری بیان کرد؛

خراسان رضوی نقش مهمی در توسعه و ترانزیت کالا دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۷۳۳

عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی و گمرکات فعال این استان نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه و ترانزیت کالاهای کشورهای مختلف دارد .

به گزارش ایلنا از مشهد؛ محمد ابوبکری در جمع فعالان حوزه حمل و نقل و ترانزیت خراسان رضوی افزود : گمرک و پایانه دوغارون تایباد جز چهارگمرک فعال و پایدار کشور محسوب شده وباید از این ظرفیت در جهت توسعه همگون ترانزیتی بهره گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در زمینه ترانزیت کالا در جایگاه ممتاز و مهمی در کشور قرار دارد گفت : دو گمرک سرخس و لطف آباد در مسیر عبور کالا و ترانزیت کشورهای ترکمنستان و آسیای مرکزی نقش تعیین کننده ای دارد.

ابوبکری افزود : برای توسعه بازارهای اقتصادی کشورهای همسایه ضروری است تا روابط تجاری ، اقتصادی و سیاسی از طریق دیپلماسی اقتصادی گسترش داده شود .

این فعال اقتصادی تاکید کرد : همکاری تجاری و اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی به نفع منطقه است و اتاق بازرگانی می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند .

ابوبکری افزود : البته اقدامات خوبی برای توسط روابط و فعالیت های اقتصادی آغاز شده اما باید سرعت آن افزایش یابد .

کاندیدای نهمین دروه انتخابات اتاق بازرگانی مشهد گفت : بخش بین الملل اتاق بازرگانی با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با رایزن های اقتصادی سفارتخانه ها مسیر رشد و بالندگی را هموار سازد .

به گفته وی با این حال برای توسعه متوازن حمل ونقل ترانزیت کالا  نیازمند همراهی و همکاری مجموعه های زیربنایی دولت است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز