خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه استانداران جنوب شرق کشور مطرح کرد:

دعوت از استانداران به صورت دوره‌ای برای شرکت جلسات دولت

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۱۸

دولت برای ارتباط و هماهنگی هرچه بیشتر با استانداران در نظر دارد هر یک از استانداران را به شکل دوره‌ای به جلسات هیئت وزیران دعوت کند تا هم اعضای دولت از مشکلات و مسائل استانها بیشتر مطلع شوند و هم استانداران بتوانند گزارشات خود را در جلسه هیئت وزیران و در حضور همه اعضای کابینه مطرح کنند.

جلسه بررسی مسائل استان‌های جنوب شرق کشور عصر روزسه‌شنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با حضور استانداران یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان استانداران جنوب شرق کشور برای جمع بندی مسائل و مشکلات گفت: استانداران باید مشکلات و مسائل موجود را به طور دقیق بررسی و با پیشنهادات و راهکارهای عملی در این جلسه حضور یابند تا بتوانیم تصمیماتی عملیاتی در جهت رفع مشکلات مردم اتخاذ کنیم.

وی بر اهمیت کار استانداران کشور تاکید کرد و افزود: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان هستند و در حقیقت آنها هستند که به طور مستقیم با مردم و مشکلات استان سروکار دارند از این رو دولت نسبت به حل مشکلات و کمک به استانداران اهتمام جدی دارد.

وی افزود: دولت برای ارتباط و هماهنگی هرچه بیشتر با استانداران در نظر دارد هر یک از استانداران را به شکل دوره‌ای به جلسات هیئت وزیران دعوت کند تا هم اعضای دولت از مشکلات و مسائل استانها بیشتر مطلع شوند و هم استانداران بتوانند گزارشات خود را در جلسه هیئت وزیران و در حضور همه اعضای کابینه مطرح کنند.

در این جلسه هریک از استانداران به ارائه گزارشی از وضعیت استان و عمده‌ترین مسائل و مشکلات موجود پرداختند که خشکسالی و کمبود آب، ضرورت افزایش بودجه توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، مسائل زیست‌محیطی، گسترش مهاجرت از مناطق روستایی و کویری و پدیده حاشیه نشینی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی استانداران مطرح شد.

مطالعه و اجرای طرح های انتقال آب، بارورسازی ابرها، مطالعه و اجرای طرح های تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی دشت‌ها، اجرای طرحهای آمایش مناطق کویری و بیابانی و توسعه بازارچه‌ها و پایانه های مرزی نیز از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست توسط استانداران جنوب شرق کشور مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز