خبرگزاری کار ایران

شاعری در تذکر شفاهی:

توطئه سازمان‌یافته اقتصادی شکل گرفته است/ کمبود گوشت قرمز و سفید ساختگی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۷۳۰

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری توطئه سازمان‌یافته اقتصادی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی علی محمد شاعری در تذکری شفاهی، گفت: یکی دو ماه اخیر شاهد این هستیم که گوشت قرمز و گوشت سفید با کمبود ساختگی و مصنوعی مواجه شده است و علت آن آمارهایی است که هم‌اکنون خدمت شما عرض می‌کنم. ما در داخل ۸۰۰ هزار تن گوشت تولید می‌کنیم. مصرف ما نیز حدود ۹۰۰ هزار تن است لذا ۱۰۰ هزار تن کمبود گوشت قرمز داریم. متأسفانه در حال حاضر در ۸ - ۹ ماه اخیر ۱۳۰ هزار تن واردات گوشت داشته‌ایم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش «چرا صف‌های طولانی گوشت در حال شکل‌گیری است»، تاکید کرد: این موضوع می‌تواند دو علت داشته باشد؛ اول این‌که گوشتی که وارد می‌شود قاچاق شود و دوم این‌که دام زنده به علت عدم نظارت کامل جهاد کشاورزی در بازار عرضه نمی‌شود، بنابراین ما با کمبود عرضه در کشور مواجه شده‌ایم.

وی در مورد گوشت سفید گفت: ما بیش از دو میلیون تن گوشت سفید تولید می‌کنیم. این نوع گوشت هم اخیراً با افزایش قیمت مواجه شده است. من احساس می‌کنم که یک توطئه سازمان یافته اقتصادی شکل گرفته و مزید بر سوءمدیریت در تنظیم بازار شده است. خواهش من این است که تمام دستگاه‌های امنیتی، نظارتی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تعزیرات پای کار بیایند تا ستاد ویژه تنظیم بازار شکل بگیرد.

شاعری در پایان تاکید کرد: نباید در مقابل تحریم ساختگی آمریکا تسلیم شویم. خواهش می‌کنم در این مورد تصمیم عملیاتی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز