خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج)

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۳۶۸

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار سالم و قوی در خیابان ولیعصر (عج) تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد مختاری با بیان اینکه عملیات آماده‌سازی بستر و حفر گودال برای غرس ۱۱۰۰ اصله درخت ۱۰ تا ۱۵ ساله که به صورت روت بال از نهالستان‌ها به تهران انتقال یافته‌اند در خیابان ولیعصر (عج) انجام شده است، گفت: عملیات کاشت درختان سه اسفندماه با کاشت ۴۰ اصله درخت چنار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و تا پایان امسال با کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت به اتمام خواهد رسید.  

وی ادامه داد: ۵۵۰ اصله از این درختان در محدوده مناطق ۳ و ۶ از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر (عج) و ۵۵۰ اصله دیگر در محدوده منطقه ۱۱ از تقاطع انقلاب به سمت جنوب غرس می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در این پروژه ابتدا تیمار و رسیدگی به درختان آسیب‌‌‌دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی که تنه و ریشه آنها دچار پوسیدگی شدید شده است و احتمال سقوط آنها می‌رود. در دستورکار قرار گرفته و پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با محیط بن بیش از ۵۰ سانتیمتر کاشته می‌‌شوند. 

مختاری اضافه کرد: تغذیه درختان با اضافه کردن کودهای آلی از طریق ایجاد چال کود، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود پساب‌‌های آلوده و جلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب‌های آلوده در پای درختان در دستورکار موکد دست‌‌اندرکاران اجرای این پروژه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز