خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در جمع خبرنگاران:

آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع است/برخی چاه‌های عمیق در اختیار شرکت آب قرار گرفته/اگر وزارت نیرو پساب دهد دیگر از آب چاه استفاده نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۶۵

علی‌محمد مختاری با بیان اینکه آبیاری فضای سبز از ساعات 6 بعدازظهر تا 6 صبح مجاز است، با تاکید بر اینکه با خاطیان برخورد خواهد شد، گفت: درخصوص ورشکستگی آبی اگر وزارت نیرو به ما پساب تصفیه شده دهد دیگر از آب چاه برای آبیاری استفاده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد مختاری (رئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران) در جمع خبرنگاران؛ با بیان اینکه بخشنامه‌های جدیدی در خصوص آبیاری فضای سبز صادر شده است، گفت: مناطق براساس بخشنامه‌های صادر شده موظفند از ساعت 6 بعدازظهر تا 6 صبح به آبیاری فضای سبز بپردازند و بخشنامه‌های متعددی از سوی سازمان پارک‌ها فضای سبز شهر تهران به عنوان متولی و سیاست‌گذار فضای سبز تهران صادر شده است.

وی با بیان اینکه مناطق موظفند به این بخشنامه‌ها پایبند باشند، تصریح کرد: هر پیمانکاری که در این زمینه قصور کند، جریمه می‌شود و اعلام می‌کنیم که این جریمه از صورت وضعیت پیمانکار مربوطه کاسته شود. مناطق موظفند روی نحوه آبیاری مناطق تمرکز و نظارت کنند.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق هم در جریان این بخشنامه هستند، ادامه داد: اگر آبیاری در طول روز انجام شود 50 درصد آن تبخیر خواهد شد. نباید این اقدام انجام شده و شب‌ها نیز باید ناظری برای کنترل گذاشته شود. مناطق باید روی عملکرد پیمانکاران نظارت داشته باشند.

مختاری با بیان اینکه بازدیدهای شبانه دارد، افزود: اگر پیمانکاری سه بار جریمه شود او را خلع ید کنیم و جریمه بار دوم از دفعه اول سنگین‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پیمانکار در این شرایط بحران آبی تاکنون جریمه شده‌اند، گفت: تعداد جریمه‌شدگان در دفتر اصلی سازمان بوستان‌ها موجود است و میزان جریمه به مساحتی که پیمانکاران در آن قصور مرتکب شده‌اند مربوط می‌شود.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی سازمان فضای سبز شهرداری تهران قصد دارد فضای سبز تهران را به وسیله آب چاه آبیاری کند، گفت: ما به توافق اولیه با وزارت نیرو رسیده‌ایم که تا سال 1410 بتوانیم به جای آب‌های زیرزمینی از پساب برای آبیاری فضای سبز تهران استفاده کنیم. اگر به ما در هر نقطه‌ای پساب تعلق گیرد بی‌تردید به جای آب چاه از پساب استفاده خواهیم کرد.

مختاری تاکید کرد که برای آبیاری به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نمی‌شود، گفت: چندین سال است که از آب شرب استفاده نشده و استفاده از آن گناه دارد و اگر منطقه‌ای اقدام به آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب کند به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد و البته شرکت آب و فاضلاب ناظر بوده و جریمه‌های سنگینی را تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که کشور با شکست آبی مواجه است پس چطور تهران از ذخیره آبی و چاه‌های عمیق برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، پاسخ داد: تعدادی از چاه‌های عمیق را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دادیم و این همکاری ادامه دارد و مرتبا جلساتی با وزارت نیرو و اداره به شرکت فاضلاب استان تهران برگزار می‌شود. و هر نقطه‌ای که وزارت نیرو پساب تصفیه شده در اختیار ما قرار دهد ما آن را جایگزین آب چاه برای آبیاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز