خبرگزاری کار ایران

حسینی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

شکایت نوبخت از امضاکنندگان نامه به رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۳۰

یک نماینده مجلس خبر داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رئیس مجلس از نمایندگان امضا‌کننده نامه مربوط به درآمدهای نفتی شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد حسینی در جمع خبرنگاران درباره شکایت نوبخت از نمایندگانی که نامه به رئیس‌جمهور درباره درآمدهای نفتی را امضا کرده‌اند، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رئیس مجلس از نمایندگان امضاکننده نامه مربوط به درآمدهای نفتی شکایت و درخواست کرده است این موضوع در هیأت رئیسه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند و یادآور شدند ناظر به گزارش دیوان محاسبات در  گزارش تفریغ بودجه ۹۵  که  در ۴ بهمن ۹۶،  در صحن قرائت شد مشخص نیست ۱۶ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمدهای نفتی چه شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این گزارش درباره واریز مبالغی از فروش گاز به حساب خزانه و سهم فروش صادراتی گاز به حساب صندوق توسعه ملی بوده است.

وی تاکید کرد: یک سال از گزارش تفریغ بودجه می‌گذرد هنوز نمایندگان در جریان این موضوع قرار نگرفتند که این پول چه شده است؛ ما در این نامه خواستیم رئیس‌جمهور درباره ارقامی که به حساب خزانه بازگشت نشده بررسی لازم را انجام دهد زیرا مسئولیت کار با رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: البته عدله نوبخت این است که عدم واریز ربطی به او ندارد و به مسئولان دستگاه‌های اجرایی باز می‌گردد. حال اینکه کارگروهی به دبیری رئیس سازمان برنامه مراحل تسویه حساب بین نفت و خزانه را عهده‌دار است ما دلیل عدم تسویه حساب و مسئول عدم واریز را شخص نوبخت می‌دانیم اما او خود را مبرا می‌داند.

حسینی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای با محتوای شکوائیه از نمایندگان به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس داده تا موضوع رسیدگی شود.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران، محمود صادقی نماینده مردم تهران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان، محمد حسینی نماینده مردم تفرش، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات از امضاکنندگان این نامه بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز