خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

در روابط بین‌المللی سهم خوبی در حوزه علم و فناوری نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۷۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علی رغم اینکه در حوزه علم و فناوری در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما سهم خوبی در روابط بین المللی در حوزه علم و فناوری نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در این برنامه عنوان کرد: در این بازه زمانی و در این چهل سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و به اهداف بسیاری  دست پیدا کرده‌ایم. طبعا در این راه مسائل مختلفی پیش روی همکاران ما بوده و این مسیر را با زحمت طی کرده‌اند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در حوزه علم و فناوری در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما سهم خوبی در روابط بین المللی در حوزه علم و فناوری نداریم. این سهم می‌تواند هم در تحقیقات مشترک و هم در رفت و آمدهای محققین و اساتید با سابقه بدست بیاید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز قدیمی ترین دانشگاه دنیا یعنی دانشگاه جندی شاپور را با 1735 سال قدمت را در ایران داریم پس بسیار مورد انتظار است که فاصله ایجاد شده را سرعت و قدرت بیشتری جبران کنیم.

او فزود: همانطور که در بخش علمی توانستیم جایگاه خوبی کسب کنیم انشالله در بخش امور بین الملل نیز جایگاه خوبی کسب خواهیم کرد‌. امروز دانشجوهای ما در دانشگاه های دیگر دنیا پذیرفته می‌شوند و زمینه خوبی در این مورد ایجاد شده است.

غلامی ادامه داد: هر بار بحث پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج مطرح شد آنها از این مساله استقبال کرده و ذهنیت خوبی نسبت به دانشجویان ایرانی داشته ‌اند. اما در خصوص پذیرش دانشجو در جاهای دیگر د کشورمان خوب کار نکرده‌ایم و مقصد دانشجویان خارجی نبوده‌ایم.

غلامی افزود: یکی از وظایف ما در امور بین الملل توسعه روابط مدیریت دانشجویان غیرایرانی است و حتما باید زحمت بیشتری برای آن کشیده شود زیرا زیرساخت‌ها خیلی در این زمینه فراهم نیست.

وزرات علوم با بیان اینکه باید در این زمینه بیشتر تلاش شود گفت: قطعا یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این زمینه کمک کند ورود به همکاری‌های آموزشی مشترک است. همچنین ایجاد شعبه‌های ایرانی در خارج از کشور نیز می‌تواند موثر باشد. گرچه ظرفیت دانشگاه‌ها بزرگ در کشور ما در پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌های علمی بسیار خوب است، اما این تلاش باید با قوت بیشتری انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: اگر شما سابقه علمی و پژوهشی ایران را با سایر کشورها بررسی کنید، می‌بینید که خیلی زمان کوتاهی از آن نگذشته و این روند قابل تقدیر است. همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه علمی کشور محور مهمی به عنوان توسعه بین المللی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز