خبرگزاری کار ایران

در ملاقات سفیر جمهوری قبرس با قائم مقام وزیر علوم تأکید شد:

عزم جدی ایران و قبرس برای تحکیم و تعمیق روابط علمی و دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۰۳۸

در دیدار پتروس ناکوزیس سفیر جمهوری قبرس در ایران با حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل که در محل مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، تقویت روابط مناسب و دیرینه دو کشور و تلاش برای توسعه و تقویت این همکاری‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، پتروس ناکوزیس سفیر جمهوری قبرس در ایران، با رد اقدامات غیرقانونی و یکجانبه دولت آمریکا در بروز برخی مشکلات انسانی و اختلال در روابط و همکاری‌های دوستانه بین جوامع بین‌المللی و دولت‌ها به ویژه در همکاری‌های علمی دانشمندان و محققان و دانشجویان، مواضع مثبت خود و دولت جمهوری قبرس را در حمایت از مواضع قانونی و خواسته‌های قانونی و صلح‌جویانه دولت ایران ابراز کرد.

وی با اذعان به سطح بالای استعدادها و ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی ایران، تلاش دو کشور ایران و قبرس را برای تقویت روابط و تعاملات همه جانبه به ویژه ارتقای سطح همکاری‌های علمی و دانشگاهی را بسیار حائز اهمیت دانست.

در ادامه حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، ضمن تشکر از مواضع مثبت سفیر قبرس، همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی قبرس را از اولویت‌های همکاری علمی ایران در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر آموزش و فرهنگ قبرس به کشورمان در ماه آینده، شاهد فصل جدیدی از همکاری‌های علمی بین ایران و قبرس باشیم.

وزیر آموزش و فرهنگ قبرس در رأس هیاتی متشکل از روسای دانشگاه‌های این کشور، اوایل اسفندماه ۱۳۹۷ به ایران سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز