خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ایجاد تغییر در رشته‌های آموزش عالی احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۰۴

بعضی رشته‌ها باید حذف شده و بعضی دیگر اضافه شوند / اخیرا کریدرهای علم و فناوری در استانها در حال شکل‌گیری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاهها منتظر آزمون‌های استخدامی نبوده و با توجه به توانمندی‌های خود کارآفرین باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد فرهادی در مراسم اعطای کرسی پژوهشی در علوم اعصاب به دکتر علی گرجی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های علمی ایشان همچون تاسیس موسسه علوم اعصاب شفا در بیمارستان خاتم جای آن بود که این کرسی به ایشان داده شود.

فرهادی با اشاره به وجود بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز آموزشی در کشور اظهار کرد: اخیرا کریدرهای علم و فناوری در استانها در حال شکل‌گیری است، همچنین نسبت به ایجاد مناطق آزاد علمی اقداماتی در حال انجام است و قصد داریم دانشگاههای نسل سوم را ایجاد کنیم.

فرهادی خاطرنشان کرد: قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاهها منتظر آزمون‌های استخدامی نبوده و با توجه به توانمندی‌های خود کار آفرین باشند.

وزیر علوم ادامه داد: توسعه کمی غیرمتوازن آموزش عالی از مسائلی است که باید با جدیت به آن پرداخته شود، همچنین ایجاد تغییر در رشته‌های آموزش عالی احساس می‌شود به این معنی که بعضی رشته‌ها باید حذف شده و بعضی دیگر اضافه شوند.

وی تصریح کرد: قوانین زیادی داریم که شاید لازم باشد، بعضی از آنها ملغی شده و به جای آن قوانین مورد نیاز تصویب شود.

فرهادی با اشاره به گزارش منتشر شده از موسسه اسپرینگر گفت: در سال ۲۰۱۳ رتبه علمی ایران در منطقه اول بوده که بخش عمده آن به خاطر صندوق حمایت از پژوهشگران است.

وزیرعلوم با تاکیدبراینکه باید تحقیقات انجام شده در کشور کاربردی و نتیجه‌بخش باشد، گفت: بنیاد ملی علم ایران قدم پربرکتی است در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که دانشگاهها باید همکاری بیشتری با آن داشته باشند.

وی تاکید کرد: آموزش عالی باید به سمت هدفمندکردن، ‌ ماموریت‌گرابودن و توسعه متوازن حرکت کند، همچنین بازبینی نظام آموزش علمی کشور باید پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز