خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی بارندگی در اغلب استان‌های کشور / وزش باد شدید در سواحل خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۰۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه‌های بارشی از نیمه غربی، مرکزی و همچنین ورود یک سامانه جدید از نوار غربی، در بیشتر استان‌ها بارندگی پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوا کشور اظهار داشت: امروز شاهد بارش‌های پایانی سامانه‌ای که دیروز در نیمه غربی و مرکز کشور فعال بود، هستیم به ترتیبی که در استان‌های خراسان شمالی و رضوی به شکل بارش برف و باران خواهد بود. همچنین در شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی این بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق نمایان می‌شود.

ضرابی افزود: البته همزمان با فعالیت این سامانه از نوار غربی کشور یک سامانه بارشی دیگر وارد کشورمان شده است و در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و مرکزی انتظار بارندگی داریم و بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود که موجب لغرندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود.

وی ادامه داد: پدیده دیگر وزش باد‌های شدید در جزایر جنوبی خلیج فارس ازجمله قشم، سیری و لاوان خواهد بود که سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر نیز می‌رسد و باعث می‌شود خلیج فارس در بخش‌های مرکزی، شرقی و تنگه هرمز آب‌های مواج و متلاطم داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج حتی تا دو و نیم متر برسد و مناسب حرکت قایق‌های تفریحی و سبک نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم فردا با جنوبی شدن جریان باد‌ها بر روی سواحل دریای خزر دمای هوا ۴ تا ۶ درجه افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز