خبرگزاری کار ایران

عرضه اولیه سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در بورس

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۸۷

مدیرعامل افق کوروش اظهار داشت: ما روزانه نزدیک به 120 تا 130 تن گوشت به فروشگاه‌ها تزریق می‌کنیم شاید در برخی روزها در این روند وقفه پیش بیاید و در حال حاضر از 290 فروشگاه عرضه‌کننده فروش در کشور تعداد 60 فروشگاه متعلق به افق کوروش است بنابراین ما در عرضه گوشت و گوشت چرخ کرده هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی ابراهیمی رئیس هیات مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در مراسم عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس گفت: این اولین بار است که سهام یک شرکت در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس عرضه می‌شود که می‌تواند در راستای شفافیت، گام جدی باشد و امیدواریم با حضور ما سایر شرکت‌های این صنعت نیز وارد بورس شوند. امروزه صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا جزء بزرگ‌ترین شرکت‌ها هستند و این پتانسیل در این صنعت وجود دارد بنابراین امیدواریم ورود ما شرایط مناسبی را برای هم میهنان فراهم کند و از 400 تا 500 هزار نفر مشتری که روزانه از فروشگاه‌های افق کوروش بازدید می‌کنند روزی سهامدار باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آینده رو به رشدی در مقابل این صنعت وجود دارد و روند رو به رشد افق کوروش نیز گویای آن است، سهامداران می‌توانند در این روند همراه ما باشند. این مجموعه در خیلی موارد جزء اولین‌ها بوده و در این موضوع نیز جزء اولین‌ها شد.

رئیس هیات مدیره افق کوروش در مورد تاثیر تحریم‌ها در عرضه کالاهای این مجموعه گفت:‌ عمدتا کالاهای ما تولید داخل هستند و کاهش واردات نمی‌تواند تاثیری در روی ما داشته باشد و اینکه برخی‌ها برآوردی از بحران قفسه خالی دارند صحت ندارد و ما در زمانی که شرایط کشور سخت بود باز توانستیم از وضعیت مناسبی در عرضه کالاها برخوردار باشیم.

ابراهیمی در مورد فعالیت این مجموع در سایر کشورها گفت: فعلا در هیچ کشوری فعالیت نداریم اما این موضوع را بررسی و ارزیابی خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم امیرخسرو فخریان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره افق کوروش در مورد فعالیت این مجموعه گفت: فروشگاه افق کوروش در سال 1388 ثبت شد و از سال 1992 مسیر خود را به سمت کالاهای پرگردش و پرمصرف تغییر داد و امروزه 1235 فروشگاه در اقصی نقاط کشور داریم که بر اساس برنامه تا آخر سال این تعداد به 1300 خواهد رسید بنابراین ما هم در برنامه‌های خود و هم در تعداد به 100 درصد اهداف خود رسیده‌ایم. البته هدف ما رسیدن به چهار هزار فروشگاه است که با توجه به پتانسیل موجود در کشور حتما محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پتانسیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور ما بالا است و در حال حاضر 10 درصد از سهم بازار را این مجموعه در اختیار دارد که می‌تواند این سهم را به 70 درصد برساند. از همین روی دولت نیز در راستای گسترش صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه ما است.

فخریان در مورد عرضه گوشت گرم و مواد پروتئینی در این فروشگاه‌ها گفت: ما روزانه نزدیک به 120 تا 130 تن گوشت به فروشگاه‌ها تزریق می‌کنیم شاید در برخی روزها در این روند وقفه پیش بیاید و در حال حاضر از 290 فروشگاه عرضه‌کننده فروش در کشور تعداد 60 فروشگاه متعلق به افق کوروش است بنابراین ما در عرضه گوشت چرخ کرده هیچ مشکلی نداریم.

فخریان با بیان اینکه تحریم تاثیری در عرضه محصولات ما نداشته است گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای آخرین حلقه تاثیر تحریم‌ها هستند و چون بیشتر کالاهای ما جزء کالاهای اساسی هستند و نظارت کافی در توزیع وجود دارد تاثیر تحریم‌ها اندک است.

وی در مورد تنوع محصولات عرضه شده گفت: در حال حاضر ما 2500 قلم کالا را به مشتریان عرضه می‌کنیم، در این مورد از برندهایی که مورد اقبال مشتریان است استفاده می‌کنیم و ما همیشه سعی کردیم از برندهای اول تا سوم بازار استفاده کنیم همچنین در نظر داریم عرضه میوه را نیز در برنامه خود داشته باشیم. در ضمن استاندارد اکثر فروشگاه‌های ما از نظر اندازه 200 تا 300 متر است اما چون در برخی مکان‌ها به دنبال افزایش سرعت هستیم شاید برخی استانداردها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز