خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال خبر داد:

برنامه خرید ۵۰۰ دستگاه تراکتور سنگین در سال جاری میلادی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۱۱

در بحثخوراک دام و طیور که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه تمام شده مواد پروتئینی است اگر بتوانیم قیمت نهاده‌های دام و طیور را تثبیت کنیم قطعا در تولید اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال گفت: تامین نیاز‌ها برای آبیاری تحت فشار، تامین آب برای مردم، تامین نهاده‌ها، افزایش بهره‌وری و تنظیم بازار مردم از اهداف این موسسه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شافعی‌نیا، در نشست خبری اظهار کرد: ۳۸ درصد اقتصاد خانوار به غذا وابسته است، اگر بتوانیم کاری کنیم که این ۳۸ درصد برای مردم مفید باشد همه جامعه از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: روش‌های مختلفی را برای افزایش بهره‌وری باید در نظر گرفت همچنین در بهره‌وری آب پروژه‌هایی را دنبال می‌کنیم که حائز اهمیت است. در حال حاضر در رابطه با تامین و توسعه تکنولوژی‌ها و روش‌ها با هماهنگی برنامه‌های وزارتخانه در دست اقدام است.

شافعی‌نیا تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها بیش از ۷ درصد از ۳۸ درصد نیاز غذایی مربوط به مواد پروتئینی است. اهمیت آن در سلامت و رشد و نمو بسیار حائز اهمیت است

وی با تاکیدبر اینکه برای کاهش قیمت مواد غذایی برنامه‌هایی در دست است افزود: افزایش بهره‌وری در مواد پروتئینی موجب کاهش قیمت می‌شود.

شافعی‌نیا بیان داشت: در بحثخوراک دام و طیور که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه تمام شده مواد پروتئینی است اگر بتوانیم قیمت نهاده‌های دام و طیور را تثبیت کنیم قطعا در تولید اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بذرهای اصلاح‌شده مناسب را به خصوص در بحثدانه‌های روغنی در کشور تولید شده است که نتایج بسیار خوبی داشته است که این مساله برای تنظیم بازار بسیار حائز اهمیت است.

شافعی‌نیا گفت: در بحثتامین ماشین‌آلات امکانات خوبی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که این امر موجب کاهش قیمت تمام شده و اقتصادی کردن تولید شده است. هدف ما حمایت از برنامه‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: در سال جاری میلادی اقداماتی را برای خرید ۵۰۰ دستگاه تراکتور سنگین و ۱۰۰ دستگاه کمباین انجام داده‌ایم تا در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

شافعی‌نیا در خصوص واردات گوشت اظهار کرد: بهبود وضعیت گوشت سه علامت دارد که شامل موجودی محصول در بازار، سطح قیمت‌ها و صادرات می‌شود. با توجه به این علامت وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. ضمن اینکه به نظر می‌رسد میزان واردات گوشت کمتر شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی دارد که با استفاده از افزایش بهره‌وری و بالا بردن میانگین تولید موجب قطع واردات و خودکفایی در تولید گندم ‌شود و ما از این کار حمایت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز