خبرگزاری کار ایران

درجلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا مطرح شد؛

​همبستگی در مجموعه مدیریت شهری لازمه رسیدن به درآمدی پایدار در شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۱۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت نبود ثبات مدیریت شهری را یکی از عوامل موثر در حل نشدن مشکلات شهرداری دانست و عدم ورود سرمایه گذاران به شهر رشت را نیز یکی دیگر از تاثیرات عدم ثبات مدیریتی بیان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه کمیسیون بودجه شورا با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری در ساختمان شورا برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با اشاره به فرصت کوتاه شورا برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اظهار داشت: با وجود زمان کوتاهی که برای بررسی لایحه بودجه وجود دارد، باید به جهت برنامه هایی که برای سال جدید در مناطق شهرداری وجود دارد بررسی بیشتری انجام گیرد.
 
فرهام زاهد به وضعیت اقتصادی جامعه اشاره و تصریح کرد: با توجه به نرخ ارز و وضعیت اقتصادی که با آن مواجه هستیم باید با برگزاری جلسات کارشناسی به راهکاری برای کاهش بودجه جاری و افرایش بودجه عمرانی رسید.
 
وی با انتقاد از برخی اسراف ها در شهرداری بیان کرد: باید در برخی امور با عملکردی متمرکز و مدیریت جامع از برخی ریخت و پاش ها جلوگیری کرد.

وی بنرهای تبریک و تسلیت در سطح شهر از سوی سازمانها و مناطق را نمونه ای از این اسراف ها دانست و خواستار نظارت موثرتر برای رفع این معضل شد.
 
احمد رمضانپور نیز با اشاره به نظرهای متفاوت در مورد میزان بودجه در بخش درآمد بیان نمود: با توجه به توانمندی که در مدیران شهرداری وجود دارد، می توان با تلاشی مضاعف به تحقق بودجه نگاهی امیدوارانه داشت.
 
عضو شورا با اشاره به برخی ملزومات بودجه‌ای مانند پرداخت حقوق و دستمزد اظهار کرد: براساس دستورالعمل بودجه‌نویسی برای سال آینده حدود ۷۵ میلیارد عدم تحقق خواهیم داشت که باید با بررسی‌هایی که می‌شود در این مورد به نتیجه‌ای مطلوب رسید.
 
محمدحسن علیپور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به تخصصی بودن مبحث بودجه نویسی افزود: مدیران مالی در شهرداری نقشی تعیین کننده را دارا می باشند. به همین دلیل باید مدیرانی توانمند را در این حوزه به فعالیت بپردازند.
 
وی شهرداری را دارای ظرفیت های بالقوه دانست که استفاده از این ظرفیت ها و جلوگیری از ریخت و پاش ها را از عوامل موثر برای حل مشکلات شهرداری عنوان نمود.
 
علیپور همچنین بیان نمود: مجموعه شهرداری دارای اقشار زحمتکشی مانند پاکبانان می باشد که اگر از ریخت و پاشها جلوگیری شود، میتوان خدمات بهتری را برای این اقشار ارائه نمود.
 
وی خود را به عنوان مدافع حقوق این قشر زحمتکش دانست.
 
عضو شورای شهر رشت بازرسی و حراست شهرداری را از حوزه های مستقل و با اهمیت دانست که باید به عنوان یک مشاور خوب گزارش‌های اتقاقاتی که در جریان است را شفاف در اختیار شهردار قرار دهد.
 
اسماعیل حاجی پور نیز بیان داشت: عمل به گفته ها و قول ها را هنر یک مدیر دانست و افزود: در سالیان گذشته غیر واقعی بودن بودجه از عوامل موثر در بدهکاری شهرداری است.
 
وی طرح تفصیلی و بروکراسی پیچیده در شهرداری را از عوامل موثر در مهاجرت سرمایه گذاران به شهر های اطراف دانست.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا از اعضا و مدیران شهرداری درخواست نمود تا با شجاعت به دنبال سرمایه گذار برای پیشرفت در امور باشند.
 
رضا رسولی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به سالروز شاعر ایرانی فروغ فرخزاد در ادامه سخنان خود خواستار همبستگی بیشتر اعضای شورای شهر شد و گفت: همه اعضای شورا به قسمی که خورده اند متعهد هستند و هر کدام از اعضای شورا در جهت رسیدن به بهترین نتیجه قعالیت میکنند.
 
رضا رسولی خواستار برقراری تعادل در اختیارات شهرداران مناطق شد و افزود: در مقطعی اختیارات مدیران مناطق به گونه ای بود که موجب بروز برخی از مشکلات شد و به همین دلیل در زمان شهرداری دکتر نصرتی محدودیت های زیادی برای شهرداران گذاشته شد ولی اکنون در شرایطی قرار داریم که باید اختیارات شهرداران مناطق را در یک چهاچوب مشخص به حد تعادل برسانیم.
 
محمد حسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا ثبات نداشتن مدیریت شهری را یکی از عوامل موثر در حل نشدن مشکلات شهرداری دانست و عدم ورود سرمایه گذاران به شهر رشت را نیز یکی دیگر از تاثیرات عدم ثبات مدیریتی بیان کرد.
 
وی همبستگی در پرسنل و مدیران شهرداری را لازمه رسیدن به موفقیت در شهرداری دانست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز