خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

تذکر علیپور برای پرداخت به موقع حقوق پاکبانان/ کارگران شهرداری برده نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۰۴

در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت، محمدحسن علیپور، خواستار پرداخت به موقع حقوق پاکبانان شهرداری رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن علیپور اظهار داشت: پاکبانان رشت دو ماه حقوق نگرفته اند و این شرایط خوبی نیست.

علیپور افزود: در حوزه پسماند مشکل داریم، رئیس سازمان مدیریت پسماند نمی‌تواند به تنهایی بر مشکلات فائق بیاید. باید کمک کنیم پرداخت حقوق پاکبان‌ها در اولویت باشد.
 
عضو شورای شهر رشت با قرائت برخی از پیامک‌های اعتراضی پاکبانان که به وی ارسال شده، تاکید کرد: پاکبانان با وجود سختی کار در سختی معیشت هم هستند. باید پاسخگوی این قشر باشیم.
 
علیپور تصریح کرد: حرف از حقوق شهروندی می‌زنیم ولی پاکبانان با دست زباله را جمع می‌کنند. چرا مدیران ناحیه و مناطق به محدوده تحت امر خود رسیدگی نمی کنند.
 

تذکر علیپور برای پرداخت به موقع حقوق پاکبانان/ کارگران شهرداری برده نیستند

عضو شورا تصریح کرد: ما ناظر هستیم ولی مجری نیستیم. کارگران شهرداری هم برده نیستند. متاسفانه هنوز نتوانسته ایم کارت رفاهی شب یلدای پاکبانان را پرداخت کنیم. چرا برخی از نواحی حقوق پاکبانان را کسر می‌کنند؟
 
علیپور ادامه داد: در حرف خوب شعار می دهیم اما در عمل لنگ می زنیم.
 
رئیس شورا با تاکید بر رسیدگی بر وضعیت پاکبانان اظهار داشت: نظام مالی و پرداخت حقوق به کارکنان، نظام هماهنگ است. قبلا هم به سرپرست شهرداری تذکر داده شده تا ابتدا به پرسنل شرکتی حقوق بپردازند.
 
علوی افزود: وضعیت مالی شهرداری در شرایط خوبی نیست. پیمانکارانی که مطالبه دارند، مرتب به بنده مراجعه می‌کنند. سازمان پسماند باید نظارت کند. چرا بعد از یکسال هنوز گاری‌های شکسته بلاتکلیف مانده است؟
 
وی تصریح کرد: در فصل پایان سال ، افزایش هزینه داریم. بودجه شهرداری هم در حال تدوین است. باید اولویت های مالی را شورا تعیین کند. حل این مشکلات عزم عمومی می خواهد.
 
هزینه‌های شهرداری به حدی بالاست که نمی‌توانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم. شرایط سخت‌تری پیش‌رو خواهیم داشت و باید با هوشیاری و آمادگی مشکلات را حل و فصل کنیم.
 
علوی تاکید کرد: باید فارغ از نگاه سیاسی و جناحی همه اعضای شورا عزم خود را برای حل مشکلات جزم کنند.
 
فرهام زاهد نیز گفت: باید راهکار عملی داشت. با تذکر کتبی مشکل حل نمی‌شود. پرداخت حقوق ابتدا باید از لایه های بیرونی و کم درآمد آغاز شود و سپس به مدیرانی که حقوق‌های بالا دریافت می کنند، پرداخت شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز