خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۱۸۰ هزار تومانی سکه از صبح امروز/ استفاده از بدلیجات اشتغال را زیر سوال برده است/ حباب سکه به ۵۷۰ هزار تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۸۷

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سکه تمام با طرح جدید ۴ میلیون و سیصد هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: تقریبا این شایعه در فضای مجازی پیچیده بود که پس از ۲۲ بهمن قیمت‌ها در بازار افزایش خواهد یافت از همین روی، از صبح امروز شاهد افزایش ۱۸۰ هزار تومانی سکه بودیم. این در شرایطی است که گویا بانک مرکزی به دنبال استفاده از ابزارهای جدید برای مدیریت و کنترل بازار ارز است.

وی ادامه داد: با این وجود، تقاضا برای ارز، سکه و طلا از اوایل صبح امروز افزایش یافته است و زمانی که هیجان‌های کاذب همراه افزایش قیمت باشد روند افزایشی نرخ‌ها نیز تشدید می‌شود. با توجه به این شرایط حباب سکه به ۵۷۰ هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای یادآور شد: با شروع نوسانات قیمت از اسفند سال گذشته و تشدید آن از فروردین، نرخ سکه سه برابر شده است و با توجه به گران شدن طلا و سکه و همچنین کاهش قدرت خرید مردم بسیاری از واحدهای تولیدی رو به تعطیلی گذاشته‌اند.

وی افزود: این روند استفاده از بدلیجات را افزایش داده است و چون اکثر بدلیجات وارداتی هستند سود آن به جیب خارجی‌ها رفته و در عوض اشتغال کشور در این بخش را زیر سوال برده است.

کشتی آرای در مورد پیش بینی خود از تحولات آخر سال گفت: پیش بینی می‌شود در ماه آخر سال تقاضای سکه و در نتیجه حباب سکه افزایش یابد. البته بیشترین عامل در تحولات قیمت را سیاست‌های کنترلی ارز دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در مورد آخرین نرخ انواع سکه گفت: در حال حاضر قیمت سکه تمام با طرح جدید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان، ربع سکه با بیشترین افزایش یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی ۷۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۸ هزار تومانی به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز