خبرگزاری کار ایران

امانی تاکید کرد:

لزوم مشارکت حداکثری زنان در انتخابات شورایاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۸۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست با شورایاران زن در محلات بر لزوم افزایش مشارکت حداکثری زنان در انتخابات شورایاری‌ها در سال ۱۳۹۸، چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه به عنوان انتخاب‌شونده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز شورایان زن مناطق ۳، ۷، ۸، ۹، ۱۸ و۲۰ با حضور در شورای شهر تهران با شهرابانو امانی، عضو شورای شهر تهران درباره مسائل و مشکلات محلات و به ویژه مشکلات زنان در محلات به گفت و گو پرداختند.

شهربانو امانی در آغاز جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم و اگر شاخص‌ها رعایت نشده است، باید دست به دست هم دهیم تا انقلاب به ریل خود بازگردد.

وی در ادامه افزود: در شهر من، ارومیه، اولین راهپیمایی را پس از انقلاب، زنان انجام دادند.

زنان در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر آنکه فرزندانشان را که عزیزترین داشته زندگی آنها بود تقدیم انقلاب کردند، طلا و جواهرات و تمام اندوخته هایشان را تقدیم کردند. افزون بر این، در هیئت ها و منازلشان نیز پشتیبانی می کردند.

امانی گفت: ما پس از انقلاب اعتماد کردیم که زنان می توانند جایگاه خود را در جامعه بدست آوردند اما این گونه نشد. عده ای از متحجرین پس از انقلاب نزد حضرت امام رفتند و گفتند: انقلاب تمام شده است و اکنون زمان آن است که زنان به خانه ها بازگردند.

امانی افزود: زنان در پیروزی انقلاب اگر از مردان جلوتر نباشند، عقب تر هم نبودند. حضرت امام فرموده اند، زنان باید در تمام مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند. ما باید در تمام مقدرات جامعه دخالت کنیم.به گفته امانی هرجا مشکلات جامعه را نمی‌توانند حل کنند، می اندازند گردن بانوان.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرجا رقابت عادلانه و منصفانه میان زنان و مردان بوده است، زنان توانسته اند با توانایی هایشان جایگاه خود را بدست آورده اند. ما می خواهیم شانه به شانه هم مشکلات را حل کنیم.

امانی با بیان اینکه بعضاً عده ای مطالبات زنان را سیاسی می کنند افزود: بعضا از ابزار دین برای دور کردن زنان از اجتماع استفاده کردند. ما می دانیم که دین ما دین عدالت و مساوات است، ما اعتماد کردیم و  این باعث شد که ما یک عقب ماندگی داشته باشیم. هر جامعه ای که زنان در آنجا عقب نگه داشته شوند آن جامعه عقب خواهد ماند. سرمایه گذاری برای مادران جامعه یعنی سرمایه گذاری برای جامعه.

امانی با بیان اینکه زنان همانند بیانیه اجلاس بین‌المجالس،  ۳۰ درصد لیست های انتخاباتی را شامل شوند اضافه کرد: ما تصمیم گرفتیم به کف جامعه بازگردیم و این اتفاق با واکاوی خودمان از سال ۱۳۹۲ افتاد. زنان باید در مجلس و نهادهای تصمیم گیری حضور داشته باشند می توانند حقوق خود را بدست آورند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان هدف از تشکیل این نشست را افزایش مشارکت حداکثری زنان در انتخابات شورایاری‌ها در سال ۱۳۹۸، چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه به عنوان انتخاب‌شونده عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه بانوان شورایار به بیان مشکلات محله خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز