خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

اهل هیچ گونه رانتی نیستیم و با دولت رقابت نمی‌کنیم/ در اصل ۴۴ حضور و سهمی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۷۰

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه با تاکید بر اینکه اهل رقابت با مردم، دولت و هیچ رانتی نیستیم،گفت: مفسدینی که در کشور بعضی کار‌ها را کردند، همگی در زمین ما بودند، ولی اصل و پایه اقداماتشان بر مبنای اهداف ما یعنی محرومیت زدایی نبود.

به گزارش ایلنا،‌ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی طرح‌های جدید اشتعالزایی بنیاد که هم‌اکنون در سالن اجلاس ساختمان مرکزی این نهاد حاکمیتی در حال برگزاری است، ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: محور اصلی فعالیت‌هایمان اشتغال است که از کارآفرینی فردی شروع شده و هم‌اکنون توسعه آن منجر به راه‌اندازی بنگاه‌های اشتغالزایی بزرگ همچون نیروگاه خاف، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه جاسک و کارخانه کاغذ خاش رسیده است.

وی با بیان اینکه مهمترین خط قرمز‌های اساسی ستاد اجرایی فرمان امام ،مربوط به حوزه اشتغالزایی است، ادامه داد: اصل و اساس همه طرح‌های اشتغالزایی با محوریت محرومیت‌زدایی پیش می‌رود و طبق آن تاکنون ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و نیمه محروم ظرف ۵ الی ۶ سال با شناسایی دقیق موقعیت منطقه و بازدهی اقتصادی ایجاد کردیم و تمام اقدامات کارآفرینی منطبق با عملی شدن اقتصاد مقاومتی و اجرای کامل فرامین مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه اهل رقابت با مردم، دولت و هیچ رانتی نیستیم، افزود: ما هر فردی را که متقاضی کارآفرینی است و از شرایط لازم برخوردار باشد، حمایت می‌کنیم و با توجه به شرایط خاصی که تاکنون از مناطق محروم مختلف رصد کردیم، کارخانه فولاد را بردیم خرمشهر، پتروشیمی را به خوزستان، نیروگاهمان را در خاف، استخراج نفت را در حورالعظیم و تولید کاغذ را به خاف برده‌ایم و هم‌اکنون ۵ الگوی اشتغالزایی جدید برای اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر را تدوین کرده‌ایم.

مخبر با بیان اینکه ما در مواردی ورود می‌کنیم که صرفا به رفع چالش‌های محرومیت اختصاص دارد، گفت: برای مثال در بحث ماده اولیه آنتی بیوتیک‌ها توانستیم به خودکفایی در تولید پنی سیلین جی برسیم، چون در جنگ عراق و آمریکا بیش از ۵۰۰ هزار کودک به علت نبود آن مواد اولیه از بین رفتند و هم‌اکنون، تقریباً سومین تولیدکننده آن در آسیا هستیم. از سوی دیگر یکی از معضلات استان خوزستان تفاله‌های نیشکر است که یکی از اقدامات ما در آنجا راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ در این منطقه است.

وی اظهار کرد: مفسدینی که در کشور بعضی کار‌ها را کردند، همگی در زمین ما بودند، ولی اصل و پایه اقداماتشان بر مبنای اهداف ما یعنی محرومیت زدایی نبود .بنابراین واقعاً نحوه نظارت و برنامه‌ریزی بنیاد در اجرای طرح‌ها کاملاً جدی و طبق اصول و ضوابط دقیق است و شرایطی که بر اساس آن هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ هزار سهامدار داریم و تا ۴ سال آینده به ۳میلیون نفر می‌رسند. برای محرومیت زدایی و حل مشکلات ناشی از آن تاکنون نیز بدون استفاده از بعضی امتیازها، حتی یک ریال تاخیر مالیاتی در هیچ یک از پروژه‌های خورد و کلان نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: ما در اصل ۴۴ قانون نیستیم و در آن هیچ سهمی نداریم، زیرا رویکرد ما ساخت برای محرومیت‌زدایی است، از سوی دیگر فعلاً اصل اساسی این است که در کشور‌های پیشرفته دارای ساحل، بیشترین ظرفیت‌های اشتغالزایی و اقتصاد سودآور لحاظ شده، اما در ایران علیرغم داشتن ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر دسترسی ساحلی با نزدیک به ۹ میلیون نفر ساحل‌نشین متاسفانه صنایع نیازمند به آب را در کویر‌ها ایجاد کرده‌ایم و این مهم نیازمند یک جراحی اساسی از سوی مجلس شورای اسلامی است.

مخبر یادآور شد: مدل پنجگانه ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) برای رسیدن به اشتغالزایی ۶۰ هزار نفر، مهتاب نام دارد که به ترتیب شامل الگو‌های سحاب، آسمان، آفتاب، تسهیلات محور و بنگاه محور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز