خبرگزاری کار ایران

در پیام شهرام کرمی مطرح شد:

سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر؛ آغازی دیگر برای یک محفل و اتفاق بزرگ

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۲۹

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی پیامی را برای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی پیامی را برای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میراث باشکوه و پرافتخار هنرهای نمایشی ایران است. پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، «سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» به درخت پرباری تبدیل شده که می‌شود از پس آن تحول، تجربه و دانش را در جریان تئاتر کشور به خوبی شاهد بود. این جشنواره به عنوان اصلی‌ترین رویداد تئاتر کشور در همه این سال‌ها نقش سازنده و جریان‌ساز داشته و ارزش و اهمیت آن به نقش موثر آن بر تئاتر کشور برمی‌گردد. هنر تئاتر شکل تکامل‌یافته و موثری برای تزکیه و تعالی و اندیشه بشری است.

در تاریخ و فرهنگ این سرزمین مهرآفرین هنر تئاتر از گذشته تا امروز نقش جدی داشته است. فخر بزرگ فرهنگ هر سرزمین به پیشینه و ارزش هنر آن سرزمین وابسته بوده و ایران ما طلایه‌دار عالم هنر از گذشته تا امروز است. آنچه ما به عنوان سرمایه فرهنگ و هنر مایه مباهات و افتخار و ارزش می‌دانیم. جادوی تئاتر برای ساختن فکر و اندیشه، با الهام از زندگی و همنشینی با کلمه و رنگ و نور و حرکت شکل گرفته، تا سرزمین نامتناهی را شکل دهد. آنچه که هست و آنچه که باید باشد. راز بزرگ تئاتر بر نقش و تحول استوار است. در تجلیل از این هنر متعالی و ارزشمند برگزاری جشنواره‌های ‌تئاتر از آغاز پیدایش این هنر تا به امروز، یک اتفاق مهم برای تجلیل و ارزش و اهمیت هنر تئاتر بوده و حالا «سی ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» آغازی دیگر برای یک محفل و اتفاق بزرگ خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى بر آن است تا گوشه‌اى از هنر و خلاقیت فرزندان شایسته این مرز و بوم را در کنار تجربیات و دانش پیشکسوتان ارجمند و جوانان با استعداد به نمایش بگذارد. حضور و هنرنمایى ارزشمند هنرمندان و گروه‌هاى نمایشى و تلاش ارزنده تمام دست اندرکاران این رویداد معظم را ارج نهاده و از پروردگار مهربان و هنرآفرین براى سربلندی و برگزاری شایسته این اتفاق بهترین را آرزو دارم.

باشد که فرهنگ و هنر ایران اسلامى به یمن این همت و اراده بیش از پیش بپاید و ببالد.»

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز