خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

سازمان برنامه و بودجه مکلف شد بودجه سنواتی فصلی تحت عنوان مدیریت بحران کشور ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۷۹

نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند تا برای پیشگیری و آمادگی در مقابله با بحران در بودجه سنواتی فصلی تحت عنوان مدیریت بحران کشور را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  نمایندگان با ماده (۱۶) لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور موافقت کردند.

بر اساس این گزارش از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن نمایندگان  ۱۹۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع به این ماده دادند.

در ماده (۱۶) لایحه آمده است: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است، به منظور انجام اقدامات مربوط به پیشگیری و کاهش خطر و آمادگی در برابر بحران ذیل امور اقتصادی در بودجه سنواتی، فصلی تحت عنوان مدیریت بحران کشور ایجاد کند و اعتبار درج شده در فصول و برنامه‌های فعلی را در این فصل تجمیع نماید. اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌ها و نهادهای موضوع ماده (۲) این قانون ذیل برنامه‌های مشخصی در این فصل بنا بر پیشنهاد وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران) در لایحه بودجه سالانه منظور می‌شود.

تبصره ۱- دستگاه‌ها و نهادهای یاد شده موظفند گزارش نحوه مصرف اعتبارات مذکور را به صورت ۶ ماهه  و سالانه تهیه کنند و به وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) ارائه دهند.

تبصره ۲- دولت در چارچوب برنامه ملی (کاهش خطر حوادث و سوانح) به منظور تشویق مالکان واحدهای مسکونی شهری و روستایی ناپایدار و بافت فرسوده به نوسازی واحدهای مسکونی‌شان، همه ساله تسهیلات و کمک‌های فنی لازم را به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی و کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) با تصویب هیئت وزیران در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز