خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ریشه چندوجهی مشکلات بورس / کاهش وابستگی نفتی بودجه هدف مشترک دولت و مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۵۹

هرچند شرایط بازار بورس باید بهتر از وضعیت کنونی باشد، اما به هر حال امیدواریم که با مدیریت جدید، شاهد شکوفایی این بازار باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مشکلات بازار بورس ربطی به مدیریت آن ندارد، گفت: هرچند شرایط بازار بورس باید بهتر از وضعیت کنونی باشد، اما به هر حال امیدواریم که با مدیریت جدید، شاهد شکوفایی این بازار باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، علی طیب نیا در خصوص دلایل انتخاب ' محمد فطانت ' به عنوان رییس جدید سازمان بورس، افزود: وی یک مدیر کارآمد و موفق در زمینه بورس بوده و مجموعه مدیران موجود در بورس نیز عموما از شاگردان وی محسوب می شوند.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: بنده قبل از این انتصاب، به برخی از مدیران کنونی، پیشنهاد مدیریت بورس را دادم، اما همین کارشناسان هم پیشنهاد مدیریت فطانت را مطرح کردند که این موضوع، بیانگر اشراف وی به موضوعات و وضعیت کنونی بورس است.

طیب نیا در پاسخ به این سوال که آیا ریاست جدید سازمان بورس توان حل مشکلات موجود را دارد، نیز گفت: مسایل بورس مربوط به یک مدیر نیست، بلکه از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

** کاهش وابستگی بودجه به نفت هدف مشترک دولت و مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با برنامه های وزارت اقتصاد برای کاهش اتکای بودجه به نفت، گفت: تاکنون جلسات متعددی را در خصوص سیاست های پولی، مالی، ارزی و بودجه ای برگزار کرده ایم و کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله اقتصادی و برنامه و بودجه نیز با تلاش بسیار، این موضوع را بررسی می کنند.

طیب نیا افزود: ما بعد از تقدیم لایحه بودجه و با توجه به شرایط جدید پیش آمده، در تلاش برای کاهش اتکای بودجه به نفت هستیم و تصمیمات قابل اتخاذ بسیاری در دست بررسی بوده که می تواند از اتکای بودجه به نفت بکاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز