خبرگزاری کار ایران

چرا ردیف مربوط به تامین تعرفه‌گذاری در بودجه ۹۸ حذف شد؟ /مجلس این دوره همراه با پرستاران نبوده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۶۴

عضو خانه پرستار و عضو شورایعالی نظام‌ پرستاری کشور به عدم تخصیص بودجه برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و جذب نیرو توسط کمیسیون تلفیق مجلس انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علی نسایی عنوان کرد: باوجود موفقیت نسبی در کمیسیون تلفیق با تلاش همه همکاران در سراسر کشور، بازهم تعدادی از نمایندگان متوجه اهمیت امر و اهمیت تخصیص بودجه برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات گروه پرستاری نشدند اگر جامعه پرستاری ظرفیت‌های خود را بکار بگیرد، قادر خواهد بود بسیار سریع در سال آتی یا نهایتا سال بعدی قانون طلسم شده تعرفه‌گذاری خدمات گروه پرستاری را از طریق مجلس اجرایی نماید.

او افزود: چرا باید مجلس قانونی را در قالب طرح توجیهی چهل دلیل برای تعرفه‌گذاری خدمات گروه پرستاری با اکثریت مطلق آرا و بدون حتی یک مخالف تصویب و چندین بار بر اجرای آن در قالب قوانین مختلف تاکید کند ولی نظارتی بر اجرای آن نداشته باشد و مسیر اجرای آن را تسهیل ننماید و بودجه‌ای جهت اجرای آن تخصیص ندهد.

به گفته وی؛ اگر بهانه نمایندگان انقباضی بودن بودجه ۹۸ است اجرای تعرفه‌های پرستاری دقیقا در این راستا و صرفه‌جویی هزینه‌ها قرار دارد؛ بسیاری از تعرفه‌های پرتکرار پزشکی در وظایف گروه پرستاری قرار دارد و انجام‌ دهنده و پاسخگوی قانونی آن گروه پرستاری هستند، در نتیجه با وجود انقباضی بودن بودجه، اجرای تعرفه‌های گروه پرستاری خود راهکاری برای صرفه‌جویی در تعرفه‌های گران به نام پزشک است و اگر به نام پرستار کارشناس ثبت شود ۳۰ درصد ارزانتر از خدمت متناظر پزشکی خواهد بود. در نتیجه از هر جهت اجرای این تعرفه‌ها به نفع هم مردم هم بیمه‌ها هم دولت می‌باشد و هیچ گونه بهانه‌ای برای اجرا نشدن این قانون وجود ندارد و پذیرفتنی نیست.

نسایی با بیان اینکه در صورت عدم اقدام عملی مجلس و عدم تخصیص بودجه تعرفه‌گذاری و جذب نیرو، اجازه نخواهیم داد حتی یک نفر از جامعه پرستاری به شما در انتخابات آتی مجلس رای دهد و شما را علت اجرا نشدن قانون معرفی می‌نماییم، افزود: جامعه پرستاری شاکی است از اینکه مجلس قانونی را در سال ۸۶ تصویب می‌کند و بار دیگر در سال ۸۸ در ماده ۶ قانون ارتقا بهره‌وری تاکید به اجرا می‌کند و بار دیگر در قانون برنامه ششم تاکید می‌کند ولی در هیچ یک از این مراحل اجرایی در کار نیست و این احساس در همکاران ما ایجاد شده است که گویی مورد تمسخر نمایندگان مجلس قرار گرفته است و هر از گاهی که لازم می‌دانند با مصوبه‌ای تاکید به قانون می‌کنند و پس از تیتر شدن در خبرها به بوته فراموشی سپرده می‌شود و این قوانین فقط برای دلخوشی و دست به سر کردن جامعه فرهیخته پرستاری صورت می‌گیرد و هدف تیتر شدن مطلب و بهره‌بردای رسانه‌ای است و نه اجرا و حل مشکلات جامعه پرستاری و مردم.

او در ادامه گفت: در صورت همراهی واقعی نمایندگان و تخصیص عملی بودجه به این قانون، حمایت همه‌جانبه در انتخابات پیش روی مجلس از سوی جامعه پرستاری را خواهند داشت.

به گفته عضو خانه پرستار و عضو شورایعالی نظام‌پرستاری کشور، جامعه پرستاری یک جامعه منسجم و به صورت شبکه‌ای به هم پیوسته در سطح کشور و قویترین و مورد توجه‌ترین سمن در حال حاضر در سطح کشور و با قدرت تاثیرگذاری بالا بر روی افکار عموی است و پاسخ متناسب و قاطع به رویکرد هر نماینده در هر حوزه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ازجمله اقدامات دیگر که جامعه پرستاری می‌تواند در این مقطع انجام دهد راه‌اندازی کمپین پیامکی به تمامی نمایندگان مجلس است و با ارسال پیام‌ها نمایندگان اولا متوجه حضور جامعه پرستاری در سطح مطالبات بشوند و همچنین متوجه شوند که اگر تخصیص بودجه ندهند در انتخابات رای پرستاری از آنِ رقبای ایشان خواهد بود ولی اگر بودجه را تخصیص دهند حمایت همه‌جانبه‌ی جامعه پرستاری را خوهند داشت.

در ادامه سیده فاطمه بحرینی (رئیس خانه پرستار خراسان رضوی و عضو شورای مرکزی خانه پرستار کشور) تآکید کرد: برای اجرایی شدن قانون مصوبه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از سال ۸۶ مصوبه نمایندگان مجلس بوده است و اهمیت اجرای این قانون متذکر شد اجرای این قانون به نفع گیرندگان خدمت، مردم عزیز کشور جمهوری اسلامی و بیمه‌ها و همچنین ارائه‌دهندگان واقعی خدمت که همانا پرستاران می‌باشد.

او افزود: ما از نمایندگان  مردم در مجلس  در سراسر کشور انتظار داریم به اجرای قطعی این قانون مهم که نقش بسزایی در سلامت جامعه و نزدیک شدن به عدالت اجتماعی است اهمیت بدهند و رای این عزیزان را در آینده از آن خود بنمایند.

وی تآکید کرد: در حال حاضر گیرندگان خدمت مردم و بیمه‌ها هزینه‌های خدماتی را که با مبلغ ارزانتر توسط کارشناسان و تیم پرستاری انجام می‌گیرد را با هزینه بیشتر به تیمی با تخصص بیشتر پرداخت می‌کنند و این موضوع با عدالت اجتماعی که از ارکان اولیه و اصلی نظام جمهوری اسلامی است منافات دارد لذا نظام پرستاری کشور و خانه پرستار از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارند در صحن مجلس به این خواسته مهم رآی مثبت بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز