خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون تلفیق مجلس مطرح کرد؛

۳۰ نماینده مخالف تخصیص بودجه به تعرفه‌گذاری پرستاری بودند/ می‌کوشیم از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها ردیف بودجه‌ بگیریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۰۱۶

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی با وزیر آینده بهداشت و درمان بتوانیم سهم قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها را ببینیم تا همه ساله درگیر این نوع مسائل بودجه‌ای نباشیم.

حیدرعلی عابدی (عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تاکید کرد که بنا بود یکی از ردیف‌های جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۸ به عنوان منبع تأمین مالی بودجه لازم برای اجرایی شدن قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» درنظر گرفته شود که نمایندگان کمیسیون تلفیق بودجه با آن مخالفت کردند. 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس با تخصیص بودجه به قانون تعرفه‌گذاری خدمات و استخدام پرستاری مخالفت کردند، گفت: فقط ۱۵ نفر از نمایندگان کمیسیون تلفیق بودجه به طرح من برای تخصیص بودجه به اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رای دادند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: تأکید قانون برنامه ششم توسعه این بود که بودجه‌ای بابت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پیش‌بینی شود.

طبق تبصره ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه «در چهارچوب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری مصوب ششم تیر ماه ۸۶، دولت مکلف است در قالب قوانین بودجه سالانه در سقف کارانه پرستاری و در چهارچوب بسته‌های خدمات تشخیصی درمانی موضوع قانون مذکور اعتبارات مورد نیاز را از محل منابع بودجه عمومی دولت تأمین نماید.»

حیدرعلی عبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در بودجه امسال ردیف بودجه‌ای بابت اجرای این قانون پیش‌بینی نکرده بود، از این رو در کمیسیون تلفیق پیشنهاد کردیم که بودجه از محل دیگری کنار گذاشته شود که بی‌نتیجه ماند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البته ناگفته نماند که بهتر است محل اصلی دریافت بودجه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را باید درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها ببینیم، اظهار داشت: من طرح دیگری نیز نوشته‌ام که اگر ممکن باشد، از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ذیل خود دارند، این بودجه تأمین شود. البته کمیسیون بودجه طبق قانون نمی‌تواند در در‌آمدهای اختصاصی ردیف بودجه‌ ایجاد کند و نمایندگان کمیسیون تلفیق نیز این مساله را قابل طرح ندانستند. 

عابدی خاطرنشان کرد: با این حال ما تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی با وزیر آینده بهداشت و درمان بتوانیم سهم قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها ببینیم که همه ساله ما درگیر این نوع مسائل بودجه‌ای نباشیم. 

وی افزود: وزیر بهداشت پیشین معتقد بود که منبع درآمدی باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد شود. این اختلاف وجودداشت. 

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تاکید کرد: لازم به ذکر است که درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است. در مورد اینکه درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها به این مسأله تعلق گیرد، باید توسط وزارت بهداشت و درمان تصمیم‌گیری شود و از این رو منتظر هستیم تا با وزیر بهداشت جدید این مساله را مطرح کنیم و از حیطه وظایف کمیسیون تلفیق بودجه خارج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز