خبرگزاری کار ایران

در حاشیه مشکلات بیمارستان آزادی تهران مطرح شد؛

پرستاران: تأخیر دوماهه در پرداخت اضافه‌کاری و درخواست‌های خارج از شرح وظایف داریم/ مدیریت بیمارستان: کسی مشکلات کارفرماها را منعکس نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۲۷

پرستاران بیمارستان آزادی تهران از آذر ماه امسال هنوز حق اضافه‌کاری خود را دریافت نکرده‌اند. مدیریت این بیمارستان با تایید این تاخیر اظهار داشت: معمولاً پرداخت اضافه‌کاری‌ها با دو ماه تاخیر اتفاق می‌افتد. ساعات اضافه‌کار نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران بیمارستان آزادی تهران ضمن انتقاد از وضعیت پرداخت اضافه‌کاری‌هایشان می‌گویند؛ از آذر ماه حق اضافه‌کاری‌شان را دریافت نکرده‌اند و رئیس بیمارستان در پاسخ به درخواست کادر درمانی بیمارستان مبنی بر پرداخت حق اضافه‌کاری پاسخ مشخصی نداده است. این درحالی‌ست که پرسنل درمانی این بیمارستان نسبت به تاخیر در پرداخت دستمزد ماهانه انتقاد کرده و می‌گویند که دستمزدشان بیستم هر ماه به حسابشان واریز می‌شود. 

کادر پرستاری بیمارستان آزادی که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است، می‌گویند؛ ما نسبت به درخواست خارج از شرح وظایف تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان برای پرسنل انتقاد داریم.

طبق اظهارات پرستاران این بیمارستان خصوصی؛ در بخش کولونوسکپی که باید پرستار در کنار پزشک گوارش کار کند، از بهیار استفاده می‌کنند یا در کنار پزشک جراح در اتاق‌های عمل از کمک‌بهیار استفاده می‌کنند. این درحالی‌ست که تعرفه همان بخش را از بیماران دریافت می‌کنند و در ازای این کار دستمزد آنان را نیز افزایش نمی‌دهند. 

از قرار معلوم پرسنل این بیمارستان خصوصی که تعداد آنها به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد از قطع وعده‌های غذایی جمعی از پرسنل در یک سال گذشته نیز ناراضی هستند. طبق ماده ۱۵۱ قانون کار، کارفرما مکلف است برای کارگرانی که شرایط این ماده را دارا هستند غذای مناسب و ارزان قیمت تهیه کند. این درحالیست که طی ۳ سال گذشته تنها یک بار لباس کار به پرسنل بیمارستان تحویل داده است. به استناد ماده ۶۱ آیین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها ، کارفرما موظف است در سال دو دست لباس کار به صورت مجانی در اختیار کارگر بگذارد اما بیمارستان آزادی از این کار سر باز می‌زند. 

به گفته پرسنل این بیمارستان؛ قراردادهای کاری پرسنل که تعداد آنها به حدود ۱۵۰ می‌رسد به یک ماه و نیم تقلیل داده شده و کارکنان احساس عدم امنیت شغلی دارند. 

طبق اظهارات منابع ایلنا در بیمارستان آزادی؛ پرستاران و کارکنان بخش خدمات عمومی بیمارستان نسبت به کاهش ساعات اضافه‌کاری معترض هستند. این درحالی‌ست که حداقل دستمزد پرسنل درمانی کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و این مساله مشکلات معیشتی فراوانی برای آنان در پی داشته است. 

در عین حال پرسنل بیمارستان آزادی نسبت به اجرایی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در این بیمارستان خصوصی معترض هستند. 

دانایی (مدیر داخلی بیمارستان آزادی) در گفتگو با ایلنا، ضمن تأیید دو ماه تأخیر در پرداخت اضافه‌کاری پرسنل بیمارستان گفت: معمولاً پرداخت اضافه‌کاری‌ها با دو ماه تاخیر اتفاق می‌افتد. ساعات اضافه‌کار نیز کاهش پیدا کرده است. 

این مدیر بیمارستان آزادی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست‌های خارج از وظایف از پرسنل وجود دارد، گفت: بیمارستان جز پرستار اتاق عمل، نیروی دیگری در اتاق عمل نمی‌گیرد. یک نفر تا دیروز هرطور دوست داشته کار می‌کرده؛ حالا هرکاری که به آنها می‌گویند انجام بده، سریعاً جواب می‌دهند درخواست؛ خارج از شرح وظایف انجام داده‌ایم.

دانایی با رد این موضوع که شاید برخی درخواست‌ها خارج از شرح وظایف از پرسنل صورت می‌گیرد، بیان کرد؛ هرکسی در حیطه خود کار می‌کند. من نیرویی دارم که فوق لیسانس دارد و روز اول می‌گوید تی می‌کشم؛ بعد فردا می‌گوید «نیروی فوق لیسانس را گذاشته‌اند تی بکشد». بهیار آمده التماس کرده که به من کار بدهید؛ کار را به او می‌سپاریم، شلوغ می‌کند وگرنه نباید این فرد را به اتاق عمل راه داد. 

او همچنین از عدم انعکاس مشکلات کارفرماها انتقاد کرده و گفت؛ بیمارستان آزادی حدود ۴ میلیارد از تامین اجتماعی طلبکار است. دو سال است که سازمان تأمین اجتماعی پولی به هیچکس نداده است. 

این مدیر بیمارستان آزادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش «قطع ناهار پرسنل» را تکذیب کرده و یادآور شد: تمام بیمارستان‌ها وعده‌های غذایی را کم کرده‌اند به این خاطر که شرایط بحرانی است. 

دانایی همچنین عدم اجرای طرح‌طبقه‌بندی مشاغل در بیمارستان آزادی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز