خبرگزاری کار ایران

18 هزار و 930 میلیارد تومان، سقف بودجه شهرداری در سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۴۴

امروز لایحه بودجه سال 98 شهرداری با سقف 18 هزار و 930 میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار تهران در صحن علنی صد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه امروز لایحه بودجه شهرداری برای سال 98 تقدیم شورا می‌شود، گفت: تلاش این بود که این لایحه بعد از تصویب برنامه سوم توسعه شهری تقدیم شورا شود که خوشبختانه مقدمات آن طی شد و امروز این کار انجام شد.

پیروز حناچی با بیان اینکه تهران متاثر از سیاست‌های کلان کل کشور است، گفت: رکود و رونق اقتصادی در کل کشور، اقتصاد شهر و شهرداری تهران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. طی سال‌های گذشته رکود مسکن و سایر بخش‌ها سبب شده منابع شهری هم کاهش یابد، اما به رغم این تلاش شده در کنار نوسان درآمدهای پایدار، ازدیاد نیروی انسانی و توقف پروژه‌ها و طرح‌ها به موضوعات مهم توسعه شهری توجه شود.

وی با اشاره به رویکردهای بودجه سال 98 بیان کرد: شفاف‌سازی منابع حاصل از سازمان‌های وابسته به شهرداری، تاکید بر انضباط مالی و بودجه‌ای بین مصارف و منابع، استفاده از ابزارهای تامین مالی مثل فاینانس، پیش بینی لازم جهت شفافیت مالی کلیه سازمان‌ها از طریق خزانه شهرداری، پیش بینی اعتبارات لازم برای پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای و ... از جمله این رویکردها است.

حناچی افزود: مواردی از جمله اولویت بندی پروژه‌ها، پیش بینی اعتبارات کامل به منظور اتمام پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری که قابلیت اجماع در سال 98 را دارند، توجه به پروژه‌های موضوع محیط زیست، پیش بینی اعتبارات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، توجه جدی به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و مسیرهای دوچرخه و پیاده، اهتمام جدی به پیش بینی اعتبارات برای تسویه دیون و بدهی از دیگر رویکردهای بودجه سال 98 است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: به طور خلاصه می‌توان گفت بودجه را با سقف 18 هزار و 930 میلیارد تومان برای شورا فرستادیم و جدی‌ترین بخش آن حمل و نقل عمومی و ریلی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز