خبرگزاری کار ایران

بهره برداری و کلنگ زنی ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های گازرسانی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۶۳

با اقدامات انجام شده تاکنون 9/99 جمعیت شهری و نزدیک به 85 درصد جمعیت روستایی استان خراسان رضوی تحت پوشش شبکه های گازرسانی قرار دارند

به گزارش خبرنگار ایلنا از  خراسان رضوی ، این پروژه ها که بالغ بر 1300 مورد است ، که امروز بطور نمادین با روشن کردن مشعل گاز در یکی از روستاهای شهرستان تربت حیدریه بهره برداری و کلنگ زنی شد.

از این میزان 220 میلیارد و 860 میلیون تومان پروژه در حوزه بهره داری و 319 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز اعتبار پروژه های جدیدی است که امروز کلنگ زنی شد.

طی این مراسم استاندار خراسان رضوی در روستای نسر با حضور در منزل شهید عباسپور با روشن کردن مشعل گاز و بهره برداری از شبکه گاز این روستا به صورت نمادین از کل این پروژه های گازی آماده افتتاح در سطح استان بهره برداری کرد و عملیات اجرایی پروژه های جدید هم آغاز شد. 

پروژه های گازرسانی به شهر سمیع آباد و 113 روستای استان از جمله پروژه های مورد بهره برداری امروز است. ا ز دیگر طرح های بهره برداری شده گازارسانی به 16 روستا با جمعیت 2 هزار 557 خانوار در بخش رخ با اعتبار 125میلیارد و 457 میلیون تومان ، 4 روستا در بخش بایگ با اعتبار 101 میلیارد و 327 میلیون ریال و13 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان تربت حیدریه با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

افتتاح دو ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 5000 و 10000،بهره برداری از خط انتقال گاز تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه- کاشمربه طول 77 کیلومتر با قطر 16 اینچ و گازرسانی به 171 واحد تولیدی و صنعتی و بخشی از طرح های افتتاحی بود. همچنین عملیات گازرسانی به 92 روستا و 934 واحد تولیدی و صنعتی، 12 ایستگاه تقلیل فشارTBS  و احداث خط انتقال گاز 30 اینچ دیزباد-تربت حیدریه به طول 70 کیلومتر  و قطز لوله 30 اینچ با هدف تقویت فشار و دبی گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به کارخانه فولاد تربت حیدریه هم امروز کلنگ زنی شد. با اقدامات انجام شده تاکنون 9/99 جمعیت شهری و نزدیک به 85 درصد جمعیت روستایی استان خراسان رضوی تحت پوشش شبکه های گازرسانی قرار دارند.

 حسن منتظر تربتی در آیین بهره‌برداری از 540 میلیارد تومان پروژه های گازی خراسان رضوی گفت : ۴۰ سالگی، سن تکریم است، یعنی دیگر نمی‌توان اشتباه خود را به پای بی‌تجربگی گذاشت، بنابراین اکنون باید با تدبیر و اندیشه حرکت کنیم.

وی افزود : پیش از آنکه گاز به دست هر خانوار برسد در هر سال ۲ هزار لیتر نفت سفید از سوی هر خانواده مصرف می‌شود که قیمت جهانی آن حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، اما پس از رسیدن گاز به هر خانوار، مصرف گاز به میزان ۲ هزار ۵۰۰ مترمکعب در سال می‌رسد که قیمت جهانی آن ۵ میلیون تومان است، یعنی هر خانوار در هزینه‌های سالانه خود ۵ میلیون تومان صرفه‌جویی  خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: استفاده از بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ زمینه‌ساز آن شد تا با رسیدن گاز به صنایع و خانواده‌ها از گازوئیل و نفت سفید صرفه‌جویی شده استفاده کنیم و از محل فروش آنها روستاها و صنایع بعدی را گازرسانی کنیم که این کار همان درایت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون وزیر نفت در امور گاز عنوان کرد : شرکت ملی گاز ایران افتخار دارد که در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مراحل نهایی گازرسانی شهری و روستایی را طی می‌کند.

وی گفت : پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند که این رقم انقلاب گازرسانی است و تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امیدواریم که با تدابیر خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم، گفت: صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت است که مردمی‌ترین خدمات را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه "نسر" یعنی جایی که واقعا سرد است ،افزود : خوشحالم که امروز منطقه‌ای را گازرسانی کردیم که به گرمای گاز نیاز داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز