خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

افزایش ۲۰ درصدی بودجه کمیته امداد در بخش وام‌های ضروری و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۶۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش ۲۰ درصدی بودجه کمیته امداد در سال ۹۸ در بخش وام‌های ضروری و اشتغال خبر داد.

احمد بیگدلی (عضو کمیسسیون اجتماعی مجلس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش درخواست‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد، گفت: تعداد درخواست مراجعان برای اینکه تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند یا از کمک‌های مالی به صورت تسهیلات استفاده کنند، افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: کمیته برای افراد تحت پوشش، طبق ماده 16 قانون در قالب وام‌های ضروری، اعتباری را در نظر گرفته و از لحاظ تامین اعتبار هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، همچنین اگر درخواست‌های افراد برای اینکه تحت پوشش کمیته قرار گیرند، بیشتر شود به مقدار کافی اعتبار وجود دارد.

عضو کمیسسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زنان سرپرست در شهرستان‌ها بیشتر است درخواست‌های آنان نیز بیشتر از مردان است، اما تفاوت معناداری میان زنان و مردان وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: وام‌های ضروری معمولا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده و درخواست کننده‌ها، از قشر ضعیف جامعه هستند و بودجه وام‌های ضروری و اشتغال برای سال آینده حداقل تا 20 درصد افزایش دارد، همچنین برای اینکه افراد تحت پوشش باشند، شاخص‌هایی وجود دارد.

بیگدلی با اشاره به اعطای وام کمیته امداد بیان کرد: افرادی که توان اشتغالزایی و خودکفا شدن را داشته  باشند و بتوانند از تحت حمایت کمیته خارج شوند، به آنها وام تعلق می‌گیرد. همچنین درخواست همه پشت نوبتی‌های کمیته امداد و سازمان بهزیستی طبق ماده 4 در سال 97 پذیرش شده‌اند.  

وی در ادامه بیان کرد: اگر فردی برای اینکه از تحت حمایت بودن کمیته امداد خارج شود، طرحی داشته باشد، اعتبار لازم برای آن وجود دارد. در حال حاضر طبق آمارهای کلی، هیچ پشت نوبتی وجود ندارد، در حالی که سال گذشته درخواست‌های زیادی وجود داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز