خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

شیوع بیماری قارچی در بین مردم روستایی در ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از شیوع بیماری قارچی در بین دانش آموزان یکی از روستاهای ایرانشهر خبر داد.

محمد مهران امینی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۱۰ روز پیش از شیوع بیماری قارچی(کچلی) بین دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در روستای شمس‌آباد سرهنگ ایرانشهر مطلع شدند و به محض اطمینان اقدامات لازم برای درمان این بیماری در بین دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اطلاع کارشناسان بهداشت این دانشگاه، مرکز بهداشت در جریان قرار گرفته و کارگروهی به‌ منظور حل این مشکل تشکیل شد.

امینی‌فرد خاطر نشان کرد: تمامی دانش‌آموزان و اهالی روستای شمس آباد و روستاهای اطراف آن مورد بررسی قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عنوان کرد: دوره درمان مبتلایان بین یک هفته تا یک ماه است .

وی اذعان داشت: تمامی مدارس این روستا و روستاهای اطراف به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت مشاهده این بیماری در فرد دیگر، اقدامات لازم صورت گیرد.

امینی فرد عنوان کرد: تمام اقدامات پزشکی و داروهای لازم به صورت رایگان در اختیار افراد مبتلا قرار گرفته است.

وی افزود: این بیماری واگیردار بوده و  به دلیل عدم رعایت  بهداشت فردی رخ می دهد .

وی در پایان گفت: این روستا 5 کیلومتری ایرانشهر بوده و اهالی روستا مشکلی در زمینه تامین آب و برق ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره گفت: همه افراد مبتلا به بیماری قارچی، دانش آموز نبوده و تعدادی از اهالی روستا هم به بیماری مبتلا شده‌اند .

علی نخعی اذعان داشت: معاینه و توزیع دارو طریق مرکز بهداشت صورت گرفته و دانش آموزان مبتلا برای کنترل بیماری و عدم ابتلای باقی دانش آموزان به مدت یک هفته تعطیل شده اند.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب بهداشت در این روستا و خطرات احتمالی، جلسات انجمن برگزار شده و آموزش های لازم از طریق مرکز بهداشت ایرانشهر به اهالی روستا منتقل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز