خبرگزاری کار ایران

برگزاری دو مسابقه برای طراحی ساختمان پلاسکوی نو

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۲۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره مسابقه طراحی ساختمان پلاسکو گفت: دو مسابقه طراحی برای ساختمان پلاسکوی نو برگزار شد و امروز نمایشگاهی از طراحی‌هایی که دارای ایده‌های خلاقانه در خصوص پلاسکو بودند، برگزار شد و امیدواریم با اقدام سریع بنیاد مستضعفان این ساختمان در سر موعد مقرر احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکو نو و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها گفت‌: درسی که باید از حادثه تلخ پلاسکو می‌گرفتیم ما را به این سمت برد که با همکاری کارشناسان آتش‌نشانی و خدمات شهری و شهرسازی از این واقعه تلخ ایجاد فرصت مناسب کنیم.

وی با بیان اینکه 270 ساختمان شبیه پلاسکو در شهر تهران شناسایی شده‌اند گفت: برای همه این ساختمان‌ها دستورالعمل ایمنی تهیه و عملیات ارتقای ایمنی و مرمت و بهسازی برای برخی از آنها از جمله ساختمان آلومینیوم اجرایی شده است.

گلپایگانی با اشاره به تهیه شناسنامه برای ساختمان‌های بلند شهری گفت: برای 3هزار و 200 ساختمان بیش از هشت طبقه شناسنامه ایمنی تهیه و همچنین برای ساختمان‌های شش طبقه نیز نقشه عملیاتی تعیین شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: شبکه مانیتورینگ طرح‌ریزی شده که از طریق این شبکه مانیتورینگ ساختمان‌های بلند مرتبه به سازمان آتش‌نشانی اتصال داشته و در صورت وقوع حادثه از همان دقایق ابتدایی حادثه عملیات نجات آغاز شود. همچنین به سه هزار کارشناس نظام مهندسی آموزش‌های لازم ارائه و به 123 دفتر خدمات الکترونیک آموزش‌های لازم برای آشنایی و کنترل نقشه‌ها ارائه شده است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد:‌کمیته ایمنی حریق مناطق تشکیل شده است تا با دستور قضایی اقدامات ایمنی‌بخش را در خصوص ساختمان‌ها اجرایی کند. همچنین آیین‌نامه مفصلی با هماهنگی آتش‌نشانی تدوین و از چند روز آینده مقررات آن اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مسابقه طراحی ساختمان پلاسکو گفت: دو مسابقه طراحی برای ساختمان پلاسکوی نو برگزار شد و امروز نمایشگاهی از طراحی‌هایی که دارای ایده‌های خلاقانه در خصوص پلاسکو بودند، برگزار شد و امیدواریم با اقدام سریع بنیاد مستضعفان این ساختمان در سر موعد مقرر احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز