خبرگزاری کار ایران

سرخو:

مردم در دفاتر خدمات الکترونیک دوبله هزینه پرداخت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۹۵

هزینه‌هایی که می‌بایست با ایجاد این دفاتر از شهرداری کاهش می‌یافت، مشخص نیست. به بیان دیگر مردم دوبله هزینه پرداخت می‌کنند.

در یکصد و سی و امین جلسه شورا بررسی لایحه " اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران " در دستور جلسه قرار گرفت که با درج یک تبصره و با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا؛ بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است؛ جدول تعرفه های پیوست این مصوبه را به کلیه دفاتر خدمات الکترونیک ابلاغ کند و همچنین اقدام لازم در جهت آگاهی شهروندان در خصوص تعرفه های مصوب، با نصب تعرفه‌ها در محل مناسب و قابل رویت انجام شود تا بر فعالیت دفاتر، نظارت مستمر اعمال شود.

همچنین شهرداری تهران موظف شد گزارش عملکرد خود در این حوزه را هر ۶ ماه یکبار به شورا ارسال نماید.

برطبق این مصوبه به طور میانگین ۱۵ درصد به تعرفه های دفاتر خدمات الکترونیک اضافه خواهد شد.

در تبصره پیشنهادی این مصوبه نیز قید شد که کمیسیون شهر سازی و معماری تا ۴ ماه فرصت دارد با همکاری شهرداری تهران طرحی در ارتباط با ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک ارائه نماید.

در جریان بررسی این مصوبه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این مصوبه از اولین مصوبات شورای چهارم بود و این در حالی است که امروزه دفاتر خدمات الکترونیک با مشکلات اساسی مواجه هستند. از این رو پیشنهاد افزایش ۱۵ درصد تعرفه‌های خدمات این دفاتر که به طور میانگین محاسبه شده است را داده‌ایم.

وی همچنین افزود: با اینکه مشکلات اساسی در این زمینه وجود داشت اما ما توانستیم در زمینه هوشمند سازی رو به جلو حرکت کنیم تا جایی که امروزه اداره آب و برق نیز اعلام آمادگی کردند تا وظایف خود را به این دفاتر برون سپاری کنند.

دبیر همچنین تاکید کرد: هر نوع خدمات که دفاتر ارائه می دهند خارج از این مصوبه تخلف محسوب می‌شود.

رحمت الله حافظی با اشاره به تبصره ۳ مصوبه مذکور گفت: هر نوع خدمات قابل ارائه در این دفاتر باید با مصوبه شورا باشد که در مورد برخی خدمات این مهم انجام نشده است.

محسن سرخو نیز گفت: نکته ای که باید لحاظ شود این است که هزینه‌هایی که می‌بایست با ایجاد این دفاتر از شهرداری کاهش می‌یافت مشخص نیست. به بیان دیگر مردم دوبله هزینه پرداخت می کنند.

محمد سالاری نیز گفت: یکی از مهمترین تصمیمات شورای چهارم اصلاح این وضعیت است. فلسفه وجودی این دفاتر در راستای برون سپاری وظایف معاونت های شهر سازی بود ولی عملا چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دستور نقشه‌ای که در دفاتر تهیه می شود، یکبار دیگر در منطقه بررسی می شود یعنی مناطق نیز به دایره دفاتر اضافه می شوند.

سالاری افزود: این در شرایطی است که هدف از ایجاد این دفاتر تعدیل نیرو و وظایف در شهرداری بوده است. از این رو پیشنهاد دارم کمیسیون شهر سازی و معماری به این موضوع ورود کند و طرحی به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف این دفاتر به شورا ارائه دهد.

اسماعیل دوستی نیز در ادامه سخنان سالاری گفت: ایجاد این دفاتر برای این بود که مردم راحت‌تر بتوانند، کارشان را انجام دهند.

وی افزود: شهرسازی ویترین شهرداری تهران است و برای بهتر انجام شدن کارهای این حوزه دفاتر ایجاد شدند حال آنکه این دفاتر نتوانستند نه نیروی از شهرداری تعدیل و نه کار مردم را تسریع کنند.

مهدی چمران نیز گفت: این نگرانی دوستان با افزودن تبصره ای مبنی بر ارسال طرح در راستای ساماندهی این دفاتر قابل رفع است.

محسن سرخو مجدد نیز گفت: این تبصره خوب است، اما به واسطه اینکه یکی از اتهاماتی که به شهرداری تهران وارد می‌شود، به واسطه وجود این دفاتر است بنابراین پیشنهاد می شود آیین نامه ی انظباطی پیش بینی شود که اگر تخلفی از سوی دفاتر صورت گرفت مجوز آن ابطال شود.

در نهایت پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر افزایش میانگین ۱۵ درصد تعرفه خدمات و نیز تبصره پیشنهادی به رای گذاشته شد که با موافقت اعضا تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز