خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مبارزه با قاچاق کالا باید اجتماع محور و مردم محور باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۵۷

احمد حسین زادگان گفت: اگر جلوی ورود کالای قاچاق را نگیریم، شعار حمایت از کالای ایرانی و اجرای سیاست های آن محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم همگانی و اراده جمعی است و باید با جدیت مضاعفی در استان دنبال شود.

استاندار مازندران در این جلسه با بیان اینکه تمام قوا با عزم و اراده محکم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه دارند، یادآور شد: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی استان نیز باید با همراهی و هم افزایی بخش خصوصی در این راستا برنامه محور و جدی گام بردارند.

حسین زادگان با بیان این که کالاهای قاچاق یک معضل است و قاچاق، هزینه های انسانی و اقتصادی سنگینی برای کشور دارد و بیکاری را تشدید می کند، افزود: خسارت هایی که از ناحیه قاچاق کالا وارد می شود به راحتی قابل جبران نیست و در دراز مدت اثر خود را می گذارد و باعث از بین رفتن زیرساخت های تولید در کشور می شود.

وی عنوان کرد: با همکاری دستگاه ها این معضل باید حل شود و بستری فراهم گرددکه مجراها و ورودی های قاچاق کالا مسدود شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید وظایف دولتی خود را در مقابل تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان به موقع و درست انجام دهیم، تاکید کرد: اگر جلوی ورود کالای قاچاق را نگیریم، شعار حمایت از کالای ایرانی و اجرای سیاست های آن محقق نمی شود .

حسین زادگان با بیان اینکه باید فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با کالای قاچاق از طریق مسئولان و رسانه ها انجام شود، اظهار کرد:یک ضلع توسعه استان رسانه ها هستند و برای مبارزه با کالا و ارز از ظرفیت عظیم رسانه های مجازی و غیر مجازی باید استفاده شود.

مقام عالی دولت در استان در خصوص تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه، گفت: برای صدور پروانه برای این چاه ها باید کار جهادی انجام شود و بروکراسی های زائد برای سرعت بخشیدن صدور پروانه حذف گردد.

وی با اشاره به اینکه دهیاری ها پتانسیل بالایی در استان هستند تاکید کرد: از ظرفیت دهیاران در استان در شناسایی و فرهنگ سازی برای تشویق مردم به ثبت نام برای ساماندهی چاه های فاقد پروانه استفاده شود.

حسین زادگان موفقیت در مبارزه با کالا و ارز را اجتماع محور و مردم محور دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد در این حوزه به کمک این کمیسیون بیایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز