خبرگزاری کار ایران

رحیمی در مخالفت با طرح حمایت از کالای ایرانی:

اجرای این طرح، بازرگانی و صنعت ما را به ورطه نابودی می‌کشاند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۷۷

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما به رونق کسب و کارهای متوسط اهتمام بخشیم، بخش قابل توجهی از این حمایت‌ها منجر به رفع بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا رحیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی گفت: یک نوبت این طرح در صحن علنی مجلس ارائه شد اما رأی لازم را کسب نکرد و به کمیسیون ارجاع داده شد، انتظار داشتیم در کمیسیون به گونه‌ای این طرح اصلاح شود که عملاً دست بخش خصوصی بازتر شود در حالی که مکانیزم سامانه در بخش دولتی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه هدف این طرح این است که بخش خصوصی آزادی عمل بیشتر داشته باشد و از رقابت منفی به سمت مثبت حرکت کند اما متأسفانه مفاد آن چنین اهدافی را محقق نمی‌کند، گفت: اگر این طرح اجرا شود بازرگانی و صنعت ما را به ورطه نابودی می‌کشاند، اگر زیرساخت‌های ورود بخش خصوصی فراهم شود، بخش خصوصی فعال‌تر می‌شود. لازم است مسیرهای دسترسی به تسهیلات و سامانه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح به صورت پررنگ‌تر دیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر ما به رونق کسب و کارهای متوسط اهتمام بخشیم، بخش قابل توجهی از این حمایت‌ها منجر به رفع بیکاری می‌شود، عنوان کرد: باید توازن در رقابت مثبت ایجاد کنیم اما این طرح موجب چنین توازنی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز