خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن‌های صنفی کارگری:

بخش تعاونی برای جذب کارگران بیکار آمادگی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۱۱

«مگر در حال حاضر چند تعاونی فعال وجود دارد که دولت قصد دارد بابت استخدام کارگران بیکار شده در این بخش ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق بیمه بیکاری را هزینه کند.»

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در واکنش به اختصاص بخشی از منابع صندوق بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد کارگران بیکار گفت: در شرایط فعلی بازار کار ایران، بخش تعاونی نمی‌تواند محل مطمئن و مناسبی برای اشتغال کارگران باشد.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: در نتیجه اجرای سیاست‌ کوچک سازی دولت، فعالیت‌های اقتصادی بخش تعاونی در رقابت با بخش خصوصی روز به روز کوچتکر و ضعیف‌تر می‌شود.

وی گفت: مگر در حال حاضر چند تعاونی فعال وجود دارند که دولت قصد دارد بابت استخدام کارگران بیکار شده در این بخش، ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق بیمه بیکاری را هزینه کند.

وی افزود: بسیاری تعاونی‌ها ابتدا باهدف تامین یک نیاز اساسی و مشترک اعضای تعاونی به وجود آمده‌اند اما با این حال کم کم تحت تاثیر رویکردهای منفعت‌طلبانه از کارکرد اصلی خود دور افتاده‌اند و امروز ادامه فعالیت آن‌ها با مشکل روبرو است.

رئیس انجمن صنفی کارگران قراردادی پتروشیمی تبریز گفت: وقتی فعالیت موفق تعاونی‌هایی همچون تعاونی کارگران پتروشیمی تبریز در عرصه‌های اقتصادی یک استثنا است دولت چگونه می‌خواهد از طریق بخش تعاونی اقدام به جذب مجدد کارگران بیکار شده کند.

به باور چمنی اگر دولت چنین قصدی دارد باید ابتدا به صورت مشخص زمینه فعالیت بخش تعاونی را بصورت انحصاری مشخص کند تا این بخش بتواند به دور از رقابت با بخش‌های خصوصی و شبه دولتی فعالیت کند.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه نمی‌توان از منابع صندوق بیمه بیکاری برای تامین سرمایه درگردش و نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرد، در شرایط کنونی هرگونه حمایت مالی از بخش تعاونی باعثتکرار ماجرای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز