خبرگزاری کار ایران

در دیدار با معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح شد؛

کارگران نباید برای تامین معاش شرمنده خانواده‌هایشان بشوند/خواستار واقعی شدن مزد هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۸۲

دبیراجرایی خانه کارگراستان قزوین در دیدار با معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران شاغل وبازنشسته خواستار واقعی محاسبه شدن مزد بر اساس هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری هستند.

به گزارش ایلنا، عید علی کریمی(دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در دیدار با حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) افزود:در صورتی که دستمزد نیروی انسانی روند افزایش واقعی را طی بکند در کشور از یکسو شاهد بالا رفتن بهروری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد شد.

او با بیان اینکه روند افزایش دستمزد کارگر باید طوری باشد که سفره اش هرگز خالی نماند وشرمنده زن و بچه خود نباشند اظهار داشت: در شرایط کنونی قدرت خرید جامعه کارگری و بازنشستگان به شدت کاهش یافته دخل و خرج زندگی‌شان با هم برابری ندارد.بنابر این  کارگر چطور می‌تواند با  حداقل دریافتی زندگی خود و خانواده‌اش را اداره کند.

 او در ادامه تنها راه جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط معیشتی خانواده‌های کارگران را افزایش حقوق متناسب با پیشبینی تورم سال و اجرای مصوبه مزدی دانست وگفت: این در حالیست پایین بودن دستمزد نیروی مولد اجتماع، علاوه بر کاهش قدرت خرید خانوار کارگری، تاثیرات بسزایی را در میزان و کیفیت تولید داخلی و در نهایت اقتصاد کشور به همراه دارد.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات جامعه کارگری  استان قزوین به معاون وزیر کار گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود در عرصه تولید و کارگری، قطع‌به‌یقین شهرستانهای  صنعتی استان قزوین به لحاظ محیط کارگری و نسبت به استانهای مشابه دیگر فضایش بسیار سنگین‌تر و نگران‌کننده‌تر است. مشکلات اقتصادی، عدم ثبات شغلی، قرادادهای موقت یکماهه و بعضا زیر یک ماه بلای‌جان کارگران شده است.

به گفته وی کارگران و کارفرمایان ما دغدغه روزها و هفته‌های آینده خود را دارند و به لحاظ قراردادهای موقت که در حال حاضر برای کارگران ایجاد شده، به آینده شغلی خود هیچ امیدی ندارند و امید به زندگی در مسائل کارگری بسیار کمرنگ شده است، جرات و توان تصمیم‌گیری برای آینده را ندارد، نمی‌دانند که آیا فردا در محل کار خود حضور دارند یا خیر؟ و ما مرتبا  با تعدیل نیرو انبوهی از کارگران در کارخانه‌ها مواجه هستیم.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود در دیار با  معاون وزیر کار با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که با اصلاح نظام پولی و مالی کشور خالص در آمد کارگران افزایش یابد، اظهار داشت: دولت منتخب کارگران می‌تواند قبل از پایان سال، به برخی شعارهای انتخاباتی خود در زمینه افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس تورم جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز